DIPLOMERAD SAMTALSTERAPEUT

VÄGLEDARE, MOTIVATOR OCH LIVSNJUTARE SOM

DRIVER DET EGNA FÖRETAGET " ÄNTLIGEN"



Välkommen

Du är varmt och kärleksfullt välkommen till min blogg som handlar om mig och min syn på Livet. Tankar jag vill ventilera och kanske inspirera.

fredag 9 september 2011

Jag gav mig en meditativ morgonpromenad

Min morgon tillägnade jag mig själv en välgörande promenad på ca 1,5 tim.....vad ska jag säga...jag har inte kunnat ge mig själv något bättre en sådan här underbar dag.... jag kom att stå min egen religiositet mycket nära. Herre min skapare va vackert det kan vara ute en höstdag! Utan kamera finns inget bildbevis men jag kan beskriva med mina ord

Tänk er själva....daggvått gräs....sjön spegelblank med dimman som täcke....vackra nät i olika formationer bland både grässtrån och grenar....fåglarna i samtal med varandra....hästar galopperande i en hage med manen och svansen dansande runt kropparna....rönnbären med sin vackra färger i klasar och solen gnistrande från klar himmel. Jag säger bara......känn på den. Det är precis sådana tillfällen jag blir religiös och står ännu närmre min egen andlighet. Jag kan inte komma närmre ett meditativt tillstånd i full rörelse. Det gör så gott åt själen och anledning till att njuta av livet

Med värmande kärlek Maria

1 kommentar:

  1. Detta är nog den bästa själa vård vi kan få:)Naturen!! Jag brukar gå ner i vår skog och bara bli sittandes på en stubbe och bara lyssna lukta och titta på himlen, det ger inre lugn som man väl behöver. Kramis kramis

    SvaraRadera