DIPLOMERAD SAMTALSTERAPEUT

VÄGLEDARE, MOTIVATOR OCH LIVSNJUTARE SOM

DRIVER DET EGNA FÖRETAGET " ÄNTLIGEN"



Välkommen

Du är varmt och kärleksfullt välkommen till min blogg som handlar om mig och min syn på Livet. Tankar jag vill ventilera och kanske inspirera.

onsdag 17 april 2013

Tänk om allt är som det ska........

Ja det var inte precis igår som jag var med här i bloggandet....men nu är jag här

Många anledningar finns det till det.....en är att jag helt enkelt ville lägga så mycket som möjligt av mig själv till granskning för mitt inre istället för att visa mig utåt s a s.
Ibland hamnar jag i tankar om.....jag skulle gjort si eller så....eller om jag inte gjort si kanske det hade varit så, om ni förstår. Jag är en tänkare av stort format, ibland är det ett hinder
Mitt inre värde sjunker ner på bottennivå och jag får kämpa för att klättra upp igen
Försöker hela tiden leva upp till något istället för att bara leva


Det där inre anklagandet om att det jag gör inte är tillräckligt bra
Den där rösten inom mig som ifrågasätter både vem jag är och vad jag gör
Oftast leder det till att jag till slut ställer mig frågan....Ja men tänk om allt är som det ska ändå?!
Då går du här och skuldbelägger och anklagar dig själv rätt mycket i onödan
Känn in istället vad det är du har gjort......som blivit till Mig och mitt liv
Jämför jag med något.......av vilken anledning ?
Vilka val du gör.......som tagit dig dit där du befinner dig idag ?
Vad är det som du vill förändra......som känns så "fel" idag
Vad hindrar dig att göra denna förändring.......eftersom det bara stannar vid tankar ?
Men för den skull Marion, Maria P.....det är inte det du Gör som är du
Det är det som är inom dig, din inre kärna, ditt själv, ditt jag.
Allt det som här som skapat dig på vägen
Dina val, dina handlingar, allt det du gjort med din referensram

Det är dags att Leva inta Bara överleva
Och tänk......Allt är som det ska

Ha en underbar fortsättning på den här onsdagen....å Du
Kom ihåg att du är bra som du Är

All  kärlek......Maria




2 kommentarer:

  1. Hej min vän! Ja ibland har man funderingar över många val och saker man tycker man gjort fel här i livet. Men egentligen är det ju jag själv som tycker det. Tänker på de gånger det kan ha involverat ngn annan. Denne person kanske inte ens reflekterat över att ngt var fel. Att leva i nuet är enkelt att säga men svårare att "leva". Måste man förändra....det kanske ändå är ganska bra som det är....Ja är det ngt som är fel bör det ju rättas till men annars nej. Då är det bättre att njuta av det som är...För mig är du en underbar person precis som du är. Du är ju min Mia, vet du väl <3. Massor med underbara varma kramar till dig!

    SvaraRadera
  2. Men tack min älskade syster. Det var fina ord och oj va dom värmer. Ha en underbar tid nu nere i Norrköping med de dina. Värmande kramar från mig till dig <3

    SvaraRadera