DIPLOMERAD SAMTALSTERAPEUT

VÄGLEDARE, MOTIVATOR OCH LIVSNJUTARE SOM

DRIVER DET EGNA FÖRETAGET " ÄNTLIGEN"



Välkommen

Du är varmt och kärleksfullt välkommen till min blogg som handlar om mig och min syn på Livet. Tankar jag vill ventilera och kanske inspirera.

måndag 26 december 2011

Ibland får man bara gilla läget


Ja här i ett snart helt snöfritt Dalarna blåser det stormstyrka utanför fönstren. På bilden genom mina sovrumsfönster syns kala björkstammar som viker sig för den hårda vinden......inte nåt jag direkt kopplar till hur mellandagarna brukar visa upp sig i naturen.
Är det något jag annars tycker om är det just våra fantastiska årstider och den här tiden förväntar jag mig vanligtvis lite kyla och en vitglittrande snötäckt natur.....
Men men....det är bara att gilla läget
Promenaden jag vanligtvis också brukar göra på morgonen får vänta.....kanske kan blåstens vingar låta dämpa sig så jag kan gå ut lite längre fram på dagen
Det är så här det är just nu.....och jag kan göra något annat
Jag väljer att äta min frukost här i sovrummet med ett lyssnande på gårdagens P1, "Samtal om moderskap"med Majgull Axelsson. Vilket tydligen fortsätter idag med My Skarsgård. Låter intressant för en människointressserad som jag
Inte helt fel det här heller..... mys vid frukosten är aldrig fel....jag älskar nämligen att äta frukost

All värme och kärlek i blåsten.....Maria

2 kommentarer: