DIPLOMERAD SAMTALSTERAPEUT

VÄGLEDARE, MOTIVATOR OCH LIVSNJUTARE SOM

DRIVER DET EGNA FÖRETAGET " ÄNTLIGEN"



Välkommen

Du är varmt och kärleksfullt välkommen till min blogg som handlar om mig och min syn på Livet. Tankar jag vill ventilera och kanske inspirera.

söndag 1 januari 2012

I början av något nytt........



Ja på något sätt tror jag att vi alla mer eller mindre har en förväntan på just denna dag......eller snarare vad den kommer att bära med sig....nu och framledes under detta nu nya år

2011 för mig var ett rätt omtumlande år när jag tänker efter
Liv som gick, liv som kom
Jag har mycket lätt att ......bara gå vidare....ibland lite utan att tänka på vad som egentligen hände
Det som har skett är liksom inte nu.....utan just något som varit
Men detta år har gett mig mer lärdomar om mig själv än de övriga 50 jag levt
Ibland har det gjort mig mycket ledsen att jag inte varit eller är mer rädd om mig själv.....men också insikten i att utveckling verkligen skett
Tydligare än någonsin också insikten om vad som stjäl min energi.....både i de människor jag möter och träffar och i vad jag gör

Något som känns stort i mitt liv är de små prinsar och prinsessor jag har runt omkring mig. Och som jag även ibland har förmånen att få "äga" en stund......några av dom denna nyårsafton

Jag är inte speciellt mycket för nyårslöften.....men i år har jag faktiskt ett...och det är:

" BRUTAL ÄRLIGHET"

mot mig själv OCH andra

Så trött på "falska" sanningar, inställsamhet och amöbaformationer....om ni förstår;)

Nu önskar jag oss ALLA ett härligt NYTT år.........Som det brukar sägas
"Livet blir vad vi gör det till"

Med all värme och kärlek Maria

1 kommentar:

  1. Ja du har så rätt i allt du säger och 2012 är väl det år vi tar tag i och gör livet till vårt liv. Det liv som vi vill leva och njuta av..Kramar till dig/Anna-Carin

    SvaraRadera