DIPLOMERAD SAMTALSTERAPEUT

VÄGLEDARE, MOTIVATOR OCH LIVSNJUTARE SOM

DRIVER DET EGNA FÖRETAGET " ÄNTLIGEN"



Välkommen

Du är varmt och kärleksfullt välkommen till min blogg som handlar om mig och min syn på Livet. Tankar jag vill ventilera och kanske inspirera.

söndag 11 november 2012

En helg med inbjudan till eftertanke och reflektion

Ibland när livet bara rullar på har jag en önskan om att  eller snarare ett behov av att bara få bestämma min egen tid s a s. Eller som min fyrbente vän vill ibland på våra promenader.......bara sätta sig ner där det passar och bara vara.
Den här helgen har varit en sån helg. Mannen har varit på jaktresa, sonen lanat med sina "lanvänner" och mina döttrar har med sina respektive familjer varit på olika håll i landet.
Själv har jag varit ledig från jobb hela helgen. Haft fritt spelrum för vad jag vill. Lite ovant men skönt också.
Jag har ätit gott, tittat på mitt favoritprogram "Så mycket bättre", varit till min fina mamma och med henne besökt kyrkogårdar,( platser jag tycker om), läst lite, tänkt mycket, promenerat och druckit stora koppar kaffe med smak av kardemumma. Snart ska jag hämta sonen och sedan gå ut för att hämta lite granris för att göra fint på  gården. Ja, bara skrutta runt utan krav.
Visserligen har den inre rösten gjort mig påmind om vad som skulle behöva göras, men mitt behov har varit att helt enkelt bara skita i det.......såå skönt så......känn på den!!
Att få förvalta sin tid utan krav är också viktigt.....för mig!

Kram å kärlek så här en söndag och farsdag....Maria

2 kommentarer:

  1. Veet du...min andning bev lugnare av ditt inlägg så ja jag instämmer helt och fullt och jag riktigt kännerhur skönt du haft det och hur viktigt dt är att kunna äga sin egen tid i sitt eget liv
    Kom ihåg att du har kapacitet, lämplighet, förmågor och utbildning för att göra något ditt hjärta brinner för...bara en liten blänkare så där...puss o kram
    LOVE

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack min sköna;)......va härligt att jag kunde förmedla det till dig.
      Ja, jag behöver verkligen göra det som får hela mitt system att gå på helfart. Alldeles för länge har sparlågan vart tänd.
      Puss o kärlek

      Radera