DIPLOMERAD SAMTALSTERAPEUT

VÄGLEDARE, MOTIVATOR OCH LIVSNJUTARE SOM

DRIVER DET EGNA FÖRETAGET " ÄNTLIGEN"



Välkommen

Du är varmt och kärleksfullt välkommen till min blogg som handlar om mig och min syn på Livet. Tankar jag vill ventilera och kanske inspirera.

lördag 12 juni 2010

Ett sommarregn en lördagkväll..........


Nu var det bara så att jag bestämt mig för att ta en långpromenad efter jobbet denna lördagskväll. Visserligen öppnades skyarna så att himlen fick lätta sig betydligt från den vattenmasssa universum bestämt sig för att moder jord bättre behöver. Så det blev regnkläder på och sedan ut och för andas in det friska sommarregnet samtidigt som benen gjorde sig redo för att gå.
Jag säger bara..... H Ä R L I G T.....Dofterna blir starkare....färgerna på alla växter tydligare....barnasinnet kör igång och finner lusten att vilja stå i vattenpölar och hoppa så det bara skvätter...hihi....Så kommer plötsligt tanken på att det är faktiskt lördagskväll och här går jag.....och är så tacksam för så mycket.....mina barn....min man...min kropp och min själ.....ja jag känner också hur jag är så mycket mer än min kropp, mina tankar och mina känslor. Jag upplever mig verkligen som en del av något större....det är en underbart tillstånd att bara befinna sig....just bara befinna sig. Att kunna släppa allt vad krav, förväntningar eller annat som påverkar oss som människor och bara vara. Och få in en känsla av att jag närmar mig även ett tillstånd eller upplevelse av mig själv som jag ännu inte varit. Helt utan kurser, böcker eller annan yttre påverkan, utan inifrån det som är jag
Jag förkastar absolut inte böcker eller annan kunskap om det som ger oss människor utveckling, nejdå tvärtom. Det är bara det att för egen del behöver jag tid för att saker och ting ska få sjunka in och landa så att jag ser att livet lärt mig så enormt mycket. Jag Vill alldeles för mycket ibland och det blir inte bra...som sagt jag bara Vill och där stannar det. Jag lär mig mer och mer att sedan släppa och låta universum göra resten och sedan följa det som känns rätt för mig. Även om det innebär att jag är obekväm eller motströms för andra. Vad är rätt och vad är fel...det beror helt på vem du frågar. Idag var det helt rätt för Mig att gå ut i spöregn och inte låta mig styras av vädret. För hur lätt är det inte att ställa in det man tänkt just på grund av det regnar, ett egentligen underbart sommarregn. Friskt och helt naturligt....är det inte det vi själva vill vara....friska och helt naturliga.
- Ja så här go vänner går mina tankar i ett underbart sommarregn en lördagskväll den 12 juni 2010
Dessutom min Evelinas födelsedag. Jag älskar dig min underbara dotter

1 kommentar:

  1. ja jag säger ju det...rain is lovely..lätta sommarregn när naturen doftar mer av sig själv än nån annan gång på året...underbart sätt att sortera tankar och hitta hem i sig själv på
    kramar i mängder och imorn blir det YOGA
    hihi

    SvaraRadera