DIPLOMERAD SAMTALSTERAPEUT

VÄGLEDARE, MOTIVATOR OCH LIVSNJUTARE SOM

DRIVER DET EGNA FÖRETAGET " ÄNTLIGEN"



Välkommen

Du är varmt och kärleksfullt välkommen till min blogg som handlar om mig och min syn på Livet. Tankar jag vill ventilera och kanske inspirera.

tisdag 1 juni 2010

Tiden väntar inte.........





Ibland tror jag att jag har världsrekord i att INTE utnyttja tiden till det jag egentligen Vill göra.
Som nu t ex ser jag i min trädgård vad tiden bara rinner iväg och hela tiden tänker jag på allt jag vill göra med och i den. Men gör jag det då...Nähä då.....icke sa Nicke. Undrar om det är mig förresten, som dom tänkte på när de skrev Alfons Åberg....."ska bara".....göra det och sen det innan jag gör det där. Herregud...varenda växt hinner väl både vissna och dö ut innan jag kommer till skott. Det bara gapar tomma i min krukor, baljor och blomlådor. Skärpning Maria P!!

Detta speglar mitt liv för övrigt just nu skulle jag vilja säga. Det ena tåge
t efter det andra passerar på min livsväg. Endera står jag bara bredvid och bara ser på när tåget passerar eller så står jag där och kan inte välja vilken vagn jag ska gå på.

1 kommentar:

  1. Det har du alldeles rätt i kära moster.
    Du är allt bra härlig du, vilken tur att
    våra vägar har korsats i detta liv :)

    SvaraRadera