DIPLOMERAD SAMTALSTERAPEUT

VÄGLEDARE, MOTIVATOR OCH LIVSNJUTARE SOM

DRIVER DET EGNA FÖRETAGET " ÄNTLIGEN"



Välkommen

Du är varmt och kärleksfullt välkommen till min blogg som handlar om mig och min syn på Livet. Tankar jag vill ventilera och kanske inspirera.

söndag 2 januari 2011

Ännu ett år fyllt av förväntan.....eller



Jahaja...då var vi redan inne på den andra dagen på det nya året 2011. Och min mage börjar bli pirrig kan jag bara erkänna. Imorgon bär det av. Jag börjar mitt nya år med att bli opererad för cancer....kan tolkas på olika sätt......
Det ena kan var att starta med att ta bort en del sig själv....som dessutom tillhör det kvinnliga attributet. Konfronteras med en sjukdom som kan vara lömsk och mytomspunnen
Det andra kan vara.....Tack gode Gud att det faktiskt går att göra någonting åt det. Åtminstone avlägsna det som är elakt och ovälkommet. Då spelar det ingen roll vad det tillhör bara jag blir av med det
Just nu känns det som jag kastas in i en utmaning som innehåller mycket mer än jag velat tro.
Egentligen vet jag inte ett dugg hur det kommer att bli efteråt......har det spritt sig.....är jag och förblir en cancerpatient....hmm
Ändå har min önskan faktiskt varit att utmana mig själv.....men inte så här.....men så blev det nu.

Annars vet jag inte vad jag har för Förväntningar på det nya året.....JO att jag skall vara sann. äkta och ärlig....det har jag ju sagt förut att mitt nya år skall innehålla.
Inget mer ställa upp på förväntningar som jag själv inte ens tror på. NEJ....där är det stopp
Jag har gått emot mig själv i så mycket för att jag trott att andra både vet och kan bättre än jag
Men se där sket jag en lök.......Jag kan jag också....men kanske på ett annat sätt....Eller är bra på nåt annat än just de jag satt så högt
Inte låta mig behandlas hur som helst utan mitt eget samtycke för att det skall vara andra till gagn...Näpp
Ta den platsen som är min....Ta hand om min kropp OCH själ
Nu känner jag att listan kan bli lång

Hur som helst så har jag så många fina människor runt omkring mig. Som verkligen tänker på mig. Jag kan erkänna att det fått mig att gråta många gånger. Min insikt om det har varit dålig.....jag har bara varit orolig för att oroa andra med mitt. Tänkt mer på att jag inte vill ställa till med dåliga tankar som tar ner de runt omkring mig. Jag har ätit min egen dåliga energi och gått undan men känner mig ganska mätt på den nu.......
Så tack alla ni som stöttat, ringt och funnits runt omkring mig inför det som väntar. Tack mina härliga barn som jag fått rå om under helgen. Det har hjälpt mig jättemycket. Nu behöver jag snart bara luta mig tillbaka och överlämna mig i kunniga erfarna händer och låta min tillit ligga på deras kunskap.
Mycket tankar......märks va

Förresten gott folk......Lyssnade ni på Patricia Tudor-Sandahl på nyårsdagen. Kan verkligen rekommenderas. Finns med säkerhet på webben.
Hon berättade så enkelt och sympatiskt om livet denna erfarna kvinna som agerat som psykolog, retreatledare, universiterslärare mm, men framför allt som en levande kännande människa.
Dessutom har hon en härlig radioröst enligt min mening. Lyssna vet ja.....alltid har du någon stund över att lyssna på någon annans erfarenheter och vilja att förmedla till andra

På återhörande längre fram i veckan

Med värme och kärlek till er alla Maria

5 kommentarer:

  1. Lycka till,jag tänker på dig!
    Kramar<3

    SvaraRadera
  2. Ja, det var väldigt vad det blev anonymt...
    Kramar från Anette!

    SvaraRadera
  3. Tänker på dig och sänder dig alla styrke kramar jag kan....Det ordnar sig det vet jag:) men klart det är kämpigt:( men det ordnar du, med din glöd:):) kram kram

    SvaraRadera
  4. Lycka till kära du! I dagens text tycker jag mig känna igen "min Mia" igen. Självklart skall du ta den platsen som är din och bara din på den här jorden. Det är din rättighet och du finns inte bara här för att tillfredställa andra utan även för att dela med dig av det du står för!!!! Än en gång många kramar till dig och lycka till med vräkningen. Är med dig i tanken, älskar dig!!Anna-Carin

    SvaraRadera
  5. har full tillit om att vräkningen kommer gå alldeles utmärkt. här längtar vi redan efter dig och inväntar att få komma och hälsa på. lycka till och är med dig i tanken. Älskar dig Kramar emelie

    SvaraRadera