DIPLOMERAD SAMTALSTERAPEUT

VÄGLEDARE, MOTIVATOR OCH LIVSNJUTARE SOM

DRIVER DET EGNA FÖRETAGET " ÄNTLIGEN"



Välkommen

Du är varmt och kärleksfullt välkommen till min blogg som handlar om mig och min syn på Livet. Tankar jag vill ventilera och kanske inspirera.

söndag 9 januari 2011

Hittar inte riktigt



Svårt att säga om det är så om jag inte riktigt hittar....mig själv....vad jag vill...eller hur jag mår. Väldigt bra...eller..bra....fullt godtagbart..kanske är det rätta ordet.

Hoppfull...positiv....här och nu

Däremellan

Gråtattacker....oro

Tillbaks igen

Ser allt vackert...hör hur andra talar ofta i missnöje.....varför då, när vi inte vet ett dugg hur morgondagen ser ut
Nej....livet är det vi planerar medans vi råkar ut för något annat....då spelar det ingen roll hur vi sitter runt köksbordet eller har fina vinaftnar och diskuterar hur vi vill ha det om vi ändå inte lever det livet
Rätt eller fel sätt att leva vet ju bara var och en av oss.... fly eller stanna i det som Är för att möta sig själv.
Utmana...bryta ihop och komma igen.....låter ganska klyschigt idag men är Nog så nödvändigt i mitt liv just nu
Jag bryter ihop lite varje dag nu för tiden.....j-ligt skönt för mig som alltid bitit ihop och gått undan. Kommit tillbaka....stark som f-n.....för vaddå...och ....för vem...?
Ursäkta ordvalen, men det understryker lite mina känslor
Jag har väl aldrig varit en älskare av min egen kropp....Inte kan jag säga att det har varit lättare nu...med Ett bröst och ett stort ärr på den andra sidan...fy f-n nästan lite äckligt emellanåt, rent av fult. Har det någon betydelse....?
-Neej, det som betyder något är det som vi bär inom oss...har jag alltid uttryckt det förut
MEN NU, när jag själv är utsatt. Visst betyder det något, jag är ju faktiskt lite halv.
Jag vet att jag kan få en ny halva...men just nu....jaa jag vet inte
Älska mig själv som jag är just nu..rakt av....med eller utan hö bröst....jaa, nu tog jag väl i..klart det blir utan...i tanken sitter det fortfarande kvar..Det är mitt arbete...att hitta balansen mellan min kropp och själ. Låta kroppen bjuda själen till en vals i livets dans.
Eller tvärtom....Låta själen ge sin visdom till min kropp och intellekt för att känna samhörigheten i livets takter

Med värme och kärlek Maria

3 kommentarer:

  1. Hej söt:)Kul att du kika in hos mig...vilken fin sida du har..Ja du att låta sig bryta i hop lite då och då är nog lite av livets medicin tror jag...
    jussom lite befriande och skönt..där du befinner dig idag är det nog som du säger nödvändigt det är ju en hel livsprocess du går igenom..jag är helt övertygad om att din balans hittar tillbaka i dig när du är mogen för det...du vet väl om att du har en själ som glittrar så det syns;) ha det gott vi ses snart ..kram Kickan

    SvaraRadera
  2. låter mest bara sunt tycker jag.
    Måste ju få bryta i hop lite emellanåt för att se det ljusa i tillvaron och orka se framåt. kram på dig du underbara kloka människa. kramar emelie<3<3<3

    SvaraRadera
  3. Vad fin du är på bilderna, precis lik dig från förr tycker jag. Kram <3

    Anette

    SvaraRadera