DIPLOMERAD SAMTALSTERAPEUT

VÄGLEDARE, MOTIVATOR OCH LIVSNJUTARE SOM

DRIVER DET EGNA FÖRETAGET " ÄNTLIGEN"



Välkommen

Du är varmt och kärleksfullt välkommen till min blogg som handlar om mig och min syn på Livet. Tankar jag vill ventilera och kanske inspirera.

torsdag 13 januari 2011

Följa känslan


Idag är min känsla så där stor ni vet...Känns som nåt särskilt skall hända....Stort eller smått, men något avvikande från det "normala" s a s. En sån där känsla man bara ska fånga och befinna sig i. Nåt kreativt är jag behov av att använda mig av.....får se vart det leder.
Livet har ju egentligen så enormt mycket att erbjuda, både på gott och ont, det beror väl helt enkelt sen på vad man gör med det. Det ena brukar föra med sig det andra.
Se nu bara på det här som hänt mig...med cancern menar jag. Kanske har jag lite bråttom, men jag måste bara följa det som kommer till mig nu. Mitt behov av att få styra upp mitt liv.....ta tag i det som jag låtit vila....vara sann och äkta....äta när jag äter....läsa när jag läser....gråta när jag gråter...ni förstår va....vara medvetet närvarande, lyssna inåt mer än någonsin....för vem vet....??Ibland tar det emot att använda mig av "Mindfullness" för det blir så klyschigt och "inne" liksom. Men I och MED mig själv känns bättre för mig. Hihi....har väl blivit lite opstinat på gamla dar kanske....eller det kanske också legat vilande på nån hylla
Hur som helst......det här kan bli en riktig bra dag....det är också

Med värme och kärlek Maria

1 kommentar:

  1. Fina goa Maria tack för uppmuntran:) mitt i ditt eget kämpande,jag beundrar din kämpar glöd och positiva tänkande, det stärker mig bara av att läsa dina förståndiga ord,och tankar. Jätte kramen till dig och var rädd om dig!!!!

    SvaraRadera