DIPLOMERAD SAMTALSTERAPEUT

VÄGLEDARE, MOTIVATOR OCH LIVSNJUTARE SOM

DRIVER DET EGNA FÖRETAGET " ÄNTLIGEN"



Välkommen

Du är varmt och kärleksfullt välkommen till min blogg som handlar om mig och min syn på Livet. Tankar jag vill ventilera och kanske inspirera.

onsdag 19 januari 2011

Det är Nu det gäller att leva.....


Ja igår fick jag det besked jag ville ha. Ingen efterbehandling efter min canceroperation är nödvändig. Hur underbart kan dessa ord vara......Ja gissa. Yes....yuippie...faan va underbart!!!
Det är obeskrivbart. Nu kan jag gråta av glädje istället. Och andas fritt.
Jag märkte nämligen efter ett tag att jag liksom sjönk i hela kroppen i samtalet med läkaren undan för undan. Precis som jag skulle ha gått och hållt andan sedan operationen. Nu kan jag andas ut igen!!!
Jag som tyckt att jag djupandats och tränat rörelser under denna tid. Men nu känns det helt annorlunda.
Det var en aggressiv inkräktare med stl 54x30mm som nu är avlägsnad och avhyst som hyresgäst i min kropp.
Så nu gäller det att leva det liv jag vill ha. Nu fick jag en ny möjlighet till att regissera och styra in mitt liv på den väg som är rätt för mig. Det kommer att bli livsviktigt vad jag gör, äter, säger och framförallt tänker. Och precis som en av min nära nyligen sa......"Man skall bara göra det som ger en positiv energi, allt annat plockar bara ner en". Så sant så sant!!!
När jag blev stående öga i öga med ovetskapen om hur framtiden ligger i mina egna händer eller inte är det inte direkt lätt att vara fullt ut positiv och känna glädje inför livet. Nej det känns mer som att det kom nu.....Visserligen har jag släppt kontrollen och lämnat över mig till det som Är, istället för att kämpa mot något jag inte vet vad det är och försökt följa det som kommit till mig.
Nu bara pladdrar jag på för det är det behovet jag har just nu....ja ja

Tack alla ni som funnits runt omkring mig och gett mig ert stöd. Det har varit och Är fantastiskt.
Jag blir så in i själen glad av andra människors omtanke, det har en enorm betydelse i ett tillfrisknande.
Nu vet vi ju alla att det aldrig finns garantier för att detta blir så här jämt. Men vem bryr sig....det är Nu som är viktigt och jag känner Bara lycka

Massor av kärlek och värme Maria

3 kommentarer:

  1. Maria vad glad jag är för din skull.Det är ju så fantastiskt, och jag förstår så väl din glädje, och familjens förstås...Jätte Kram till dig

    SvaraRadera
  2. Kram till dig min underbara syster. Du är värd all glädje och lycka som finns i världen. Puss och kram till dig

    SvaraRadera
  3. Ja, vad säger man H Ä R L I G T ...är bara en underdrift....stor kärlek

    SvaraRadera