DIPLOMERAD SAMTALSTERAPEUT

VÄGLEDARE, MOTIVATOR OCH LIVSNJUTARE SOM

DRIVER DET EGNA FÖRETAGET " ÄNTLIGEN"



Välkommen

Du är varmt och kärleksfullt välkommen till min blogg som handlar om mig och min syn på Livet. Tankar jag vill ventilera och kanske inspirera.

torsdag 13 oktober 2011

Månen höll mig vaken inatt



Även morgonhimlen förgylldes av månens gyllene sken

Många tankar iinfann sig hos mig inatt....det blev nästan trängsel i hjärnan

Jag och min man blev intervjuade igår kväll av en tidning om hur min bröstcancer påverkat mig och min familj.
Det kommer att komma ut som en extra bilaga nu under bröstcancermånaden

Min tanke med det är att om jag kan vara till hjälp för någon annan i liknande situation med reportaget är jag tacksam

Det påminner mig också om......gör jag nu allt det där jag Vill göra......?!

Är jag där jag skall vara......?!

Vad har jag lärt mig......?

Vad är viktigt för mig....?

Jag känner mig så redo.... men för vad....?

Snart stundar nästa steg i helandet efter operationen.....pirrigt....Ja....men ändå efterlängtat
Jag har inte varit riktig vän med min kropp och hoppas nu på bättring

Tar hand om mig det gör jag....så gott Jag kan

Tar ni hand om er och hur.....och vad är viktigt för er.....?

Med värme och kärlek ber jag er att tänka till Maria

3 kommentarer:

  1. Din kropp och själ är värd det allra allra bästa min vän!

    SvaraRadera
  2. Ja du min vän du har varit med om en resa som tål att berättas, där man ser att faktiskt så kan man även bli botat. Cancer har en så hemsk klang, när min pappa fick det så klangade det bara död....men han finns fortfarande med oss efter 8 år:) Stor kram till dig du fina Maria med det härliga leendet:) kram

    SvaraRadera
  3. Tack mina underbara sköna vänner.....jag är tacksam rakt in... för era fina tankar

    SvaraRadera