DIPLOMERAD SAMTALSTERAPEUT

VÄGLEDARE, MOTIVATOR OCH LIVSNJUTARE SOM

DRIVER DET EGNA FÖRETAGET " ÄNTLIGEN"



Välkommen

Du är varmt och kärleksfullt välkommen till min blogg som handlar om mig och min syn på Livet. Tankar jag vill ventilera och kanske inspirera.

måndag 31 oktober 2011

Underbara morgontimmar.....


Nu när jag då äntligen är hemma igen känner jag enbart Tacksamhet
Ser Världen och Livet på ett nytt sätt Igen
Intet ont som inte har något gott med sig......Det är så sant för mig just nu
Under min vistelse på sjukhus en vecka har jag mött så många fina människor
Kvinnor och män som verkligen hamnat på rätt ställe vad det gäller sitt yrke
En och annan avvikare finns alltid....men de har bara mer att lära.....och jag behöver inte lägga min kraft och energi på dom.....det ansvaret för dom ta själva
Positiva, vänliga , ödmjuka och trygga
Vad mycket det gör i en rehabilitering......Oj oj oj.....hur viktigt som helst!!!
Det var länge sedan jag själv kände mig så positiv.......
Vissa nätter grät jag faktiskt av ren tacksamhet.....det var en skön gråt....den kom liksom långt inifrån mig själv......något som inte fått passerat min egen stolthet och rädsla inför det som varit kom nu som ett vackert höstregn från min själ
Jag grät också när jag fick duscha första gången efter operationen och såg mig i spegeln.......
-Maria.....du är inte bara hel igen.....du är t o m vacker
Jag kände mig så vacker med min helande kropp
Jag visste faktiskt inte att det varit Så viktigt för mig
Kanske har jag tagit allt lite för givet att det skulle gå så bra, men jag tror också det gett mig styrka
Så nu när jag sitter här hemma och äter min frukost....kan titta ut i det vackra runt omkring mig
inser jag vad livet kan vara föränderligt och skört. Allt som varit har gett mig ytterligare inre styrka och erfarenheter. Inget blir självklart utan bara klarare

Med värme och kärlek Maria

6 kommentarer:

  1. Min fina vän vad jag är glad för din skull, är så in i bangen glad att du får känna dig hel och frisk och njuta av livet...Såg på sjukhuset på tv3 förra veckan och det var en kvinna som fick ett nyst bröst konstruerat och mina tankar fanns bara hos dig som då nyss gjort denna op. Njut nu av fina höstdagar och bara vila dig:) Många kramar <3

    SvaraRadera
  2. Så skönt att höra att allt gått bra och att du känner som du gör. Det ger även mig glädje och lugn att veta att du helas.....Ringer dig ikväll. Ha en underbar sista dag i oktober i det vackra vädret. Varma krama till dig

    SvaraRadera
  3. Skönt att höra att allt är väl med dig och att "helandet" går framåt. Ha det så skönt och vilken mysig bild förresten.
    Kram
    Anette P

    SvaraRadera
  4. L: tack vännen, saknar dig!
    A-C: Jag ar haft en helt underbar sista dag i vår månad
    A:Det är så roligt att vi fått kontakt igen

    SvaraRadera
  5. ....och här sitter jag och gråter...du är så jäkla mycket vackrare än du någonsin förstått och att du nu själv kan känna det gör mig bara så rent ut sagt jäkla glad. Du ÄR kärlek Maria. jag har sagt till dig förut att du har något att ge oss härute och ett budskap att förmedla.
    Tack igen lovely...Glädje och tacksamhet är för litet för det jag känner just exakt nu när jag läser dina rader...
    Love

    SvaraRadera
  6. Men älskade Emma vad vackert.....Love you<3

    SvaraRadera