DIPLOMERAD SAMTALSTERAPEUT

VÄGLEDARE, MOTIVATOR OCH LIVSNJUTARE SOM

DRIVER DET EGNA FÖRETAGET " ÄNTLIGEN"



Välkommen

Du är varmt och kärleksfullt välkommen till min blogg som handlar om mig och min syn på Livet. Tankar jag vill ventilera och kanske inspirera.

lördag 5 november 2011

Gömda små konstverk






Ibland kan man se installationer gjorda av konstnärer där många tankar och syften lagts ned för att förmedla något vidare till betraktaren. Varav vissa rent av kan vara något man tycker sig känna igen som någon rest från något eller som helt enkelt inte längre vill brukas.
Under morgonens promenad gjorde jag en upptäckt.....Nu när löven fallit av kommer små konstverk fram....som skulle kunnat vara just en av dessa installationer jag tidigare sett....nu fanns de helt naturligt och jag såg de då bara som konstverk.
Medans någon annan ser det som enbart skräp
Det är inte ens något jag själv skulle vilja göra eller ha....men det triggar mina kreativa tankar
Det blir även att påminna mig om det program som sänds i tv 2 om olika trosuppfattningar, då det som var förra veckan en kvinna vid namn Margitta och gudinnor.....klart sevärt....lite "spooky" kanske, men för mig intressant

Mig säger det en hel del.....så mycket beror på var i livet vi befinner oss.... Just nu!
För mig är allt vackert....allt har en mening.....Mycket betyder lite medans lite kan betyda så mycket

Jaha....och vad vill jag nu ha sagt med detta....hm
Jo....vi är lika i mycket men vi har alla våra erfarenheter, upplevelser och tolkningar som gör oss unika. Vi skall vara rädd om det som är just unikt och våga visa varandra den respekt och vördnad inför det liv vi vill ha. Låt det som hindrar bara bli hinder det finns alltid en väg förbi. Följ den som är rätt för dig, kanske banar du även väg för någon annan.....

Med värme och kärlek Maria

1 kommentar:

  1. Hoppas du fortsätter att krya på dig:) Härliga höst gömmor:) Massa kramisar till dig goa Maria

    SvaraRadera