DIPLOMERAD SAMTALSTERAPEUT

VÄGLEDARE, MOTIVATOR OCH LIVSNJUTARE SOM

DRIVER DET EGNA FÖRETAGET " ÄNTLIGEN"



Välkommen

Du är varmt och kärleksfullt välkommen till min blogg som handlar om mig och min syn på Livet. Tankar jag vill ventilera och kanske inspirera.

tisdag 1 november 2011

I blåmålade naglar känns en promenad ännu lite bättre


Jag njöt hela gårdagen av att solen sken.....därute. Ändå kom inte mitt behov att gå ut förrän sen eftermiddag.
Men allt blir så vackert hur det än är ibland när man vet alternativet
Trots att solen börjat gå ner......vägar blev leriga.....löven sänkta i sin praktfulla färg, kändes det som en frisk fläkt att vistas ute i universums stora salar.
Ja faktiskt andligt......Jag gick ut när jag behövde, inte för att det förväntas att man skall gå ut p g a att solen skiner
Orken är absolut inte på topp.....det finns inget att välja på... mer än att gå sakta, ta in allt runt omkring.....njuta av mina blåmålade naglar som sällan får färgas p g a att yrket inte tillåter. Nu gör jag som jag vill!! Jag känner mig hemma med färg på mina händer.....tycker det är snyggt. Jag är ju av den "sorten" som kan tycka det fulfina är vackrare än det självklara.
Promenaden blev inte lång kan jag tycka som är van att gå timslånga promenader med min Arvid
Han tittar lika frågande på mig varje gång jag går mot dörren.....ändå känns det som han förstår....han hoppar inte upp för att få en kram som han brukar, utan håller sig längs benen och vill kela......djur är så sensitiva.....där ligger vi i lä.....!!

Med värme och kärlek Maria

3 kommentarer:

  1. Ett sånt fint inlägg, blev helt rörd av nån anledning, en fin start på dagen. Avbokade mina träningspass på gymmet, sitter i sängen och "är". Vilka fina blå naglar du har och visst kan man vänta till eftermiddagen med att promenera. Kram <3

    SvaraRadera
  2. Underbart inlägg som smittar. kraft är ett ord som kommer till mig och som jag tror att du sänder ut just nu utan att du tänker på det. kraften i att vara människa PÅ RIKTIGT. Jag blir innerligt glad av dig just bara för att du är du. Jag tackar något högre för att du blev min syster...ja det gör jag
    puss o kram
    Emma

    SvaraRadera
  3. A: underbart att jag kunnat ge dig hjälp till en fin start på din dag också<3

    E:Då kan vi göra en gemensam bugning till det Högre och våra föräldrar som gett oss Livet<3

    SvaraRadera