DIPLOMERAD SAMTALSTERAPEUT

VÄGLEDARE, MOTIVATOR OCH LIVSNJUTARE SOM

DRIVER DET EGNA FÖRETAGET " ÄNTLIGEN"



Välkommen

Du är varmt och kärleksfullt välkommen till min blogg som handlar om mig och min syn på Livet. Tankar jag vill ventilera och kanske inspirera.

fredag 30 mars 2012

Tidig morgon

Har varit uppe i tidig morgon och mediterat och medicinskt yogat.....sååå underbart för både kropp o knopp.
Det är nåt magiskt med att gå upp när allt är tyst.....stilla....känns som högre möjlighet för sin egen andlighet. Nu ska jag koka både kaffe och te för att sedan sjunka in i lite läsning
Vissa dagar känner jag mer tacksamhet över allt jag har.....idag är en sådan dag
En speciell ro infinner sig i hela kroppen....även fortsättningen på dessa dagar brukar ge mig mer insikt om både var jag står och hur jag ser andra med sina sidor....utan värdering.....endast betraktar

Vårdagarna vi nu fått sett ett tag har nu täckts med ett tunt snötäcke......den spirande tiden låter vänta på sig ett tag till. Som vi vet och brukar säga......den som väntar på något gott.............
En sak till vet vi med bestämdhet......det är bara att gilla läget, för vädret kan vi än så länge inte påverka. Vår uppgift är att försöka leva i samklang med det som händer där ute. Klä sig efter väder och vind för att vara rädd om vår kropp
Precis som med livet självt.....leva i samklang med det som är vi....du....jag. Klä själen i det som känns rätt, vara rädd om den och ta hand om det vi fått
Visst är det väl underbart i alla fall

Kram o kärlek till er.....Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar