DIPLOMERAD SAMTALSTERAPEUT

VÄGLEDARE, MOTIVATOR OCH LIVSNJUTARE SOM

DRIVER DET EGNA FÖRETAGET " ÄNTLIGEN"



Välkommen

Du är varmt och kärleksfullt välkommen till min blogg som handlar om mig och min syn på Livet. Tankar jag vill ventilera och kanske inspirera.

måndag 23 april 2012

Frigörande andning - magisk upplevelse

Jag har inte berättat det häftiga jag varit med om förra veckan.
Något som jag mest tänkt händer andra eller som man bara läser om.
Visserligen har jag gjort frigörande andningsövningar förut, men aldrig uppnått denna känsla som infann sig den här gången.
Nu vet jag inte om ni vet hur det går till,men jag kan beskriva så gott det går.

Jag låg som på en massagebänk, ombonat och skönt
Terapeuten ber en att andas djupt och metodiskt......hela tiden.
Hon håller den kontrollen eftersom man efter ett tag ofta slutar att andas
Efter en stunds kraftig andning börjar det hända grejer.....

Min upplevelse var att det var ett mycket starkt ljus....alltså mycket starkt
Min kropp var just bara kropp, frånkopplad både armar och ben
Munnen fanns heller inte,  jag bara befann mig....medveten om vad som hände
Orden behövdes inte utan det var känsla av ett otroligt välbehag
Nånstans försökte hjärnan förstå eller ifrågasätta men jag fick bara till mig att ha tillit
När jag fullständigt bara släppte kändes en fantastisk känsla......."det är alltså så här det ska kännas"
Wow....så här vill jag känna
Så här vill jag må
Underbart.......varmt......och kärleksfullt
Låt mig stanna i det här

Från den känslan till en mörklila färg......lite oroligare.....konturer....former
Jag såg mig själv i vardagliga situationer......där jag hör hemma
Och där jag inte hör hemma
Inte obehagligt men medveten om vad som händer i  mig och med mig

Ja det var så häftigt alltihop
Absolut inget man kan göra på egen hand,men under kontrollerade former.....en fantastisk känsla
Men som sagt, jag har gjort frigörande andning förut men aldrig uppnått detta.

Det kändes som, grundaren till psykosyntesen Roberto Assagioli, ville hävda:

Jag har min kropp....men jag är inte min kropp
Jag har mina känslor....men jag är inte mina känslor
Jag har mitt intellekt.... men jag är inte mitt intellekt
osv
Jag är så mycket mer
Jag är ett centrum av ren självmedvetenhet och vilja

Denna känsla jag fick då satte i flera dagar ganska starkt, men har försvagats sakteliga
Men den kan förnimmas och plockas fram och ger en sån där pirrande magkänsla när allt är som det ska

Värme och kärlek från mig till Dig
Maria

1 kommentar:

  1. Låter verkligen HELT magiskt och jag blir riktigt sugen att prova själv
    puss o kram

    SvaraRadera