DIPLOMERAD SAMTALSTERAPEUT

VÄGLEDARE, MOTIVATOR OCH LIVSNJUTARE SOM

DRIVER DET EGNA FÖRETAGET " ÄNTLIGEN"



Välkommen

Du är varmt och kärleksfullt välkommen till min blogg som handlar om mig och min syn på Livet. Tankar jag vill ventilera och kanske inspirera.

fredag 13 april 2012

Om skogen kunde berätta

Morgonens promenad inbjöd mina tankar till att undra vad som varit här förut.....vilka som gått här och vad som eventuellt hänt......
Nästan som en "trollsk" känsla.....som om någon ville berätta
Jag kan erkänna att jag vid ett flertal tillfällen vände mig om för att se om någon gick bakom mig
Min fyrbente vän Arvid stannade till ofta....lyssnade....tittade på mig och liksom och frågade.....hör du....ser du....
Jag kände ingen som helst rädsla, bara en stark önskan om att skogen kunde berätta vad som ville bli sagt
Denna naturstig som ligger alldeles ovanför där jag bor, har jag gått ett X antal gånger, men aldrig upplevt detta

Detta är för mig en lyx.....att kunna gå rakt ut i naturen en ledig fredag....alldeles intill där jag bor
Känna friheten att få välja var jag kan vistas med både min kropp och själ
Det ger mig så enormt mycket att få vara en del av allt det vackra....t o m med när allt går i gråskala och inte är speciellt vackert för ögat....men känslan av att vara "naturlig"och precis den jag är.....ahhh ibland undrar jag om jag skulle va ett "skogsrå"

Med all värme och kärlek Maria

2 kommentarer: