DIPLOMERAD SAMTALSTERAPEUT

VÄGLEDARE, MOTIVATOR OCH LIVSNJUTARE SOM

DRIVER DET EGNA FÖRETAGET " ÄNTLIGEN"



Välkommen

Du är varmt och kärleksfullt välkommen till min blogg som handlar om mig och min syn på Livet. Tankar jag vill ventilera och kanske inspirera.

måndag 18 juni 2012

Liten blir stor drömmer och tror.......radididididaj

I onsdags gick mitt yngsta barn....min son Gustav ut nionde klass.
Det han är mitt i bild som tittar i kameran
Uppklädda och vackra gick de in kyrkan på sin sista dag i grundskolan med vänner som funnits tillsammans sedan 6-års ålder. Och nu ska de alla vidare på den banan där de börjar skapa sin framtid. ämtar inte Gustav


Man kan ana sig till att sonen har anlag till hantverkande. Nämligen så kom hans slöjdlärare och gav min man den "svepask" som Gustav tillverkat  men inte tagit hem. Man kan ju undra varför.....den är jättefin....se här där den står bland all vackra blommor han fick

Min egen önskan är att de verkligen väljer sin egen väg utan allt för mycket påverkan av andra. Att de redan nu lyssnar vad hjärtat vill.
Blir det inte riktigt rätt i första valet s a s......önskar jag att de tar chansen och kasta sig in i något som känns bättre för dem själv. Det behöver inte vara helt lätt att veta i denna ålder vad som bliva skall i framtiden. Det kan behövas att provas och ändras till dess att allt faller på plats. "Misslyckanden" som vi brukar kalla det, lär vi bara av. Det ger oss en ny syn på det som blir och om oss själva.
Nej prova era vingar......flyg högt och få perspektiv på tillvaron.
Njut av det som kallas Livet
Vägen fram banar ni själva
All lycka till er ni fina

All kärlek till er alla....faderalla
Maria


1 kommentar:

  1. Fina lilla Gurra som blivit stora fina Gurra.
    Ja jg håller då verkligen med dig att det är viktigt att som gör saker som dom SJÄLVA vill och inte sådant som andra förväntar sig att de ska göra.
    Jag tänker också så nu när min lilla minstingen blir 18 år i övermorgon..ojoj tiden går..
    puss o kram

    SvaraRadera