DIPLOMERAD SAMTALSTERAPEUT

VÄGLEDARE, MOTIVATOR OCH LIVSNJUTARE SOM

DRIVER DET EGNA FÖRETAGET " ÄNTLIGEN"



Välkommen

Du är varmt och kärleksfullt välkommen till min blogg som handlar om mig och min syn på Livet. Tankar jag vill ventilera och kanske inspirera.

söndag 10 juni 2012

Jag har gett mig några dagar...faktiskt

Jag bestämde för en tid sedan att jag skulle vara ledig eller rättare sagt ta semester några dagar i början av juni. Nu har jag visserligen haft möjlighet att schemalägga detta i samband med födelsedagar, examen och tid för Mig. Känns världslyxigt mitt i vardagen.

Jag startade  i fredagsmorse med att åka till vackra Räfsnäsgården utanför Ludvika som erbjöd föreläsning om örter och dess inverkan på oss, i samband med en underbar frukost. Detta hölls av en kvinna som gjorde tvålar och krämer av rena naturprodukter från grunden. Så mysigt att möta 
nya bekantskaper i tidig dag under så fina förhållanden. Alla besökare fick välja en liten burk kräm.....min blev RO som innehåller lavendel. Hmm....man får det man behöver;) Så köpte jag en lavendelpåse till linneskåpet och en påse fotbadspuckar.
Nästa fredag blir det frukost med en kvinna som föreläser om kraniosakralterapi, mindfullness och medicinsk yoga. Ska bli spännande......ska dit då också;)

Jag fortsatte sedan min dag med att åka till en närliggande handelsträdgård för att smycka vår egen trädgård. Jag har bestämt att det får blomma i olika rosa och vitt i år. Så pelargoner och lobelior inhandlades för att pryda mina blomlådor under fönstren. Rent själsligt är det rena terapin för mig att vistas bland blommor ibland och idag var det en sådan dag.....mmmm Love it! Ändå är jag absolut inte den som håller till i min trädgård för rensning och annat vårdande (tyvärr).....det ser mest ut som trädgårdsmästaren har semester för jämnan hos oss.....blink;). Jag är ju av den sorten som inte riktigt gillar när det blir För prydligt. Jag vill ha..... Liv liksom.....om ni förstår

Nej nu har datorn varit så krånglig med mig för att göra detta inlägg, så det blir helt enkelt Godnatt alla fina människor.
Värme och kärlek naturligtvis......Maria

2 kommentarer:

  1. Wow så spännande och härligt med dessa inspirerande frukostföreläsningar. Gillas skarpt
    Sen vill jag säga att det var ett fantastiskt fint kort på dig...så DÄR fin ÄR du verkligen...VACKER faktiskt - inte bara på insidan
    puss o kram

    SvaraRadera