DIPLOMERAD SAMTALSTERAPEUT

VÄGLEDARE, MOTIVATOR OCH LIVSNJUTARE SOM

DRIVER DET EGNA FÖRETAGET " ÄNTLIGEN"



Välkommen

Du är varmt och kärleksfullt välkommen till min blogg som handlar om mig och min syn på Livet. Tankar jag vill ventilera och kanske inspirera.

lördag 7 juli 2012

Allt har en mening (tror jag)

Av någon anledning har jag varken mediterat eller utfört yoga på ett tag trots att jag vet att både jag och min kropp mår så bra av det.
Men idag i tidig morgon larmade min telefon för "uppstigning" s a s utan att jag hade ställt in den igår kväll. Det låg väl helt enkelt kvar sedan tidigare och jag slogs genast av tanken att det var dags att gå upp för min stund för omhändertagande av mig själv.

Jag gick in i mitt eget lilla rum och tände en rökelse och satt igång.......det bara satt där som en smäck (skulle Ernst ha sagt)
Sååå underbart......sååå välgörande för själen att unna mig den stund av kärlek till mig själv jag så väl behöver
Man kan ju bara undra varför jag inte gör det per automatik när det gör så gott

Jag har ändå mina aningar varför det blev just nu:

1. Mitt jobb har nu under senaste veckan varit väldigt krävande och slukat mycket av min energi, reserverna har liksom tömts och jag undrar varje gång detta händer.....är det värt det!?

2. När jag vistas i miljöer med mycket kreativitet.......triggar det min egen

3. När jag ser och möter människor som låter Jantelagen endast vara just en Jantelag utan att ta till sig den utan lever och är precis det dom är ämnade att vara....sig själva i sin egen unikitet. Dom är inte många......men dom finns och dom syns....om ni förstår;)

Jag vet att jag sa senast igår att jag skulle köra igång med yogan och det på min semester som infaller om ytterligare en vecka........varför just då....tänker jag nu??
Ja jag kan ju bara undra varför det skulle vara ett slags startdatum när jag behöver det NU!
Varför vänta? Så TACK att mobben väckte mig i tidig morgon och väckte upp min själ till att ta hand om mig just idag. Det gjorde mig genast gott.

Nu ska jag försöka göra även denna min dag till en bra dag och jag önskar er alla därute detsamma

Puss love och kärlek....... Maria


4 kommentarer:

  1. Låter alldeles alldeles underbart.Man ska ta hand om sig själv. Vem ska annars göra det liksom
    puss o kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Helt rätt, min glittrande stjärnesyster. Puss

      Radera
  2. Vännen, nu gick det att kommentera utan google konto:) Jag förstår att jobbet tar massor av din energi, men du behövs verkligen där med ditt lugna och tålmodiga sätt:) Men tillåt dig att ta dig din tid, som gör dig så gott..Många varma kramar till dig. Lena.P

    SvaraRadera
    Svar
    1. Å va härligt Lena, då vet jag att det funkar.
      Det är lika roligt varje gång när vi träffas. Tycker verkligen om dig.
      Å Tack det var väldigt fint sagt av dig.....jag tar till mig och växer

      Varma goa kramar till dig

      Radera