DIPLOMERAD SAMTALSTERAPEUT

VÄGLEDARE, MOTIVATOR OCH LIVSNJUTARE SOM

DRIVER DET EGNA FÖRETAGET " ÄNTLIGEN"



Välkommen

Du är varmt och kärleksfullt välkommen till min blogg som handlar om mig och min syn på Livet. Tankar jag vill ventilera och kanske inspirera.

söndag 15 juli 2012

Efter första dagen på resten av min semester

Ja ni gott folk. Det brukar sägas lite varstans att man inte bara skall leva för lediga dagar såsom helger och andra lediga dagar. Utan låta varje dag och tillfälle få vara lite extra.
Men när det kommer till semestern känns det allt för jävla bra...ursäkta ordval...men det måste understrykas lite extra när det känns "gött" att få vara ledig.
Dessutom kan vi inget göra åt vädret.......men det börjar kännas lite väl blött där ute i Guds fria natur.
Tur att jag även har minnet fyllt av dessa härligheter




Morgonens promenad blev under en regnig himmel. Trots att jag och min gråklädde vän gick ca 7-8 km mötte vi inte en enda själ. Jo bilar ute vid den större vägen....annars var det tomt. Det kändes ganska uppgivet på nåt sätt. Nu gillar jag visserligen att gå i min ensamhet, men jag väljer ibland att gå åt det väderstreck som kan bjuda på ett och annat möte med andra morgonpigga själar. Men som sagt.....inte en dag som denna söndag.
Jo förresten, jag mötte en hel familj av annan karaktär.....familjen Svan, ja inte Gunde och Marie utan dessa vackra själar. Herr och fru vaktandes på var sida om sina tre små.
Annars var det ganska tomt på blötlagda gator och åkrar......men ändå stillsamt vackert på nåt sätt.

Jag vet att jag vid nåt tillfälle även uttryckt mening......att inte låta vädret bestämma hur jag ska må. Njaaa, det stämmer inte väl. För visst sjutton påverkar vädret vårt sinne.....absolut. Nog är det väl underbart att få se vår vackra sol med hela sin prakt. Inte för att just sola, men det inger en slags glädje och lätthet som jag tror vi alla behöver. Långvarigt regnande och dyster "belysning" där ute drar ner vår förmåga ganska rejält i längden skulle jag nog påstå. Vilket jag även tyckt mig märkbart kunnat se på de människor jag arbetat med under åren som sedan tidigare har det jobbigt med sitt psykiska liv blir än mer påverkade av långvarigt dåligt väder. Och såvitt jag kan minnas la jag in en beställning med fint väder till min semester......kanske den inte riktigt gick in utan är restnoterad.....ja nåt fnurr vart det.

Hur som helst har jag semester nu i fyra hela veckor......så lovely och underbart det känns. Trots regnandet finns det en sån där.....hihihiii, va ledig jag är

Kram Puss och Ciao å massa Kärlek.....Maria

2 kommentarer:

  1. Hoppas du njuter för fullt av din ledighet nu:) I morgon gör jag mitt sista pass, sen så 4 helt oplanerade veckor:) Härligt. Kram kram : Lena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men ååååå va härligt Lena;) Se nu till att njuta så mycket det går. Visst är det härligt att inte ha NÅT planerat......det är semester det. Kram till Dig

      Radera