DIPLOMERAD SAMTALSTERAPEUT

VÄGLEDARE, MOTIVATOR OCH LIVSNJUTARE SOM

DRIVER DET EGNA FÖRETAGET " ÄNTLIGEN"



Välkommen

Du är varmt och kärleksfullt välkommen till min blogg som handlar om mig och min syn på Livet. Tankar jag vill ventilera och kanske inspirera.

lördag 21 juli 2012

Att bara kunna få välja



Vanligtvis så här under semestertiden startar mina morgnar med en morgonpromenad med min gråklädde vän Arvid. Men imorse kände jag för att endast hämta in tidningen, ta med en kopp nybryggt kaffe, hoppa tillbaka ner i sängen, och bara mysa. Just bara den här känslan att kunna välja det som känns bra i stunden......jag säger bara....Gött. Förutom då förstås blicken och känslan min gråklädde vill ge mig (eller jag får) när han märker att promenaden får vänta......nja....inte kul. Men ibland räcker inte ens en bedjande blick. Sina "morgonnödigheter" har han naturligtvis fått utföra. Men prommisen får vänta.











Förresten jag har ju glömt att visa mina nya införkaffningar jag och min ena syster yster gjorde här om dagen på loppisar.....förstås. Hihiii.....det är lika roligt varje gång. Blir lite av en grej, jag får liksom tänka efter......behöver jag det här eller är det bara lite kul. Som t ex den här väskan eller vad det nu skall vara. Den är vävd i svart vitt med med lite rött och gult, en träring till handtag och som två stor fickor bara.....kunde inte låta bli. Hjärtarna på rad.....lika fin till jul eller endast rekoration där man nu vill. Dessa små skålar i stengods och glasfat.....alltid bra. Vi blus med krås....som ny.....kanonfin till min svarta kavaj eller jeans....whatever?!. Ja ni ser, klart man måste ha.....blink.
Vi avslutad vår lilla loppisrunda med att fika hemma hos vår fina mamma. Jag förstår varifrån vi fått vår känsla av att ta vara på, fixa till, eller göra själv. Hon har genom åren och gör fortfarande så mycket fint. Vilket hon i sin tur fått med sig från vår mormor. Bara det att jag tror inte vår mamma vet riktigt hur duktig hon är på det hon gör. Jag tycker hon är fantastisk.

Nu väntar en dag fylld med glädje och stoj.....hoppas jag. Vi ska nämligen gå på den traditionella "Möljan" som den kallas här i Söderbärke. Knallar av alla de slag, kyrkbåtsrodd, fika, mat, pub, uppträdanden.....ja en massa händelser i vår vackra by. Sen på seneftermiddagen är jag och min man bjudna på mat och dryck hos goa vänner som mannen utfört jobb åt. Ska bli riktigt trevligt.

Ha en underbar lördag därute.....det tänker jag ha

Kramar och massa kärlek.....Maria













3 kommentarer:

  1. Tack syster yster för en underbar dag. Kan bara hålla med ang. frxet och tricket som ni två systra och mamma står för. Tyvärr fickmjag,bitne så mycket med avdelning draget. Jag fick alt av det, dåliga tålamodet :). Kram till er på Fagerhult.

    SvaraRadera
  2. Många fina bra att ha saker ju:) Låter som en härlig lördag hos dig. Kram kram . Lena

    SvaraRadera
  3. Så fina saker du hittat...mmmumma med loppis säger jag bara :)
    Ja visst är hon duktig mamsiluringen utan att ens veta om det...kul att det går i arv tycker jag

    Fix och trix blir ju dessutom så mycket roligare och originellare än allt stereotyps som finns i affärerna.

    Puss o kram och semesterglitter över er alla faderalla

    SvaraRadera