DIPLOMERAD SAMTALSTERAPEUT

VÄGLEDARE, MOTIVATOR OCH LIVSNJUTARE SOM

DRIVER DET EGNA FÖRETAGET " ÄNTLIGEN"



Välkommen

Du är varmt och kärleksfullt välkommen till min blogg som handlar om mig och min syn på Livet. Tankar jag vill ventilera och kanske inspirera.

torsdag 30 augusti 2012

Man kan nu börja ana sig till en begynnande höst där jag bor.
Löven börjar anta de vackra färgerna hösten har att erbjuda, vissa formade likt kärlekens symbol....hjärtat
Rönnbären hänger i klassar och drar till sig både fåglar och mänskliga blickar
Vackert...om ni frågar mig.
Jag är väldigt förtjust eller helt enkelt, älskar hösten med sin snart höga luft och en känsla av friskhet.
Ändå åker jag snart till varmare trakter för att semestra med min familj
Det är precis vad vi alla behöver just nu känns det som.
Resan blev beställd redan i januari, därför hade vi heller ingen speciell planering för vår sommar. 
Men som jag berättat i tidigare inlägg har vår familj varit drabbad av en sorgetid, så det var ganska lägligt att vi inte hade något planerat ändå.
Eller som jag själv tror.......allt har en mening, så också denna gång.
Jag tror helt och fullt på att vi glömt att läsa och tyda tecknen för vad som komma skall.
Vi litar inte riktigt på det vi gång på gång får till oss och blir lika överrumplade och förvånade när något händer. Nu behöver det inte vara så drastiskt jämt som det nyss varit. Men jag tror ändå att vi får små hintar och tecken för vår väg, men är inte öppna för det helt enkelt. Förrän sent efter får vi ihop det.
Hur som helst......sköt om hösten så länge tills jag kommer hem.
Både inom dig och därute.

All kärlek och värme.....Maria

2 kommentarer:

  1. Låter helt underbart med en resa nu:) Jag förstår att det blir skönt för er att komma iväg och släppa allt en stund. Visst är hösten vacker. Jag hoppas på en fin höst med hög fin luft och sol från en blå himmel...önska får man göra iaf:) Ha en härlig resa det är du värd...och mer därtill Kram kram. Lena.P

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack söta söta Du. Du är fantastisk Lena.
      Kram till dig

      Radera