DIPLOMERAD SAMTALSTERAPEUT

VÄGLEDARE, MOTIVATOR OCH LIVSNJUTARE SOM

DRIVER DET EGNA FÖRETAGET " ÄNTLIGEN"



Välkommen

Du är varmt och kärleksfullt välkommen till min blogg som handlar om mig och min syn på Livet. Tankar jag vill ventilera och kanske inspirera.

torsdag 2 augusti 2012

Min "ansvarare" håller på att göra uppror

En del i mig vrider sig av och an just nu.
Min man har för någon timme sedan fått besked från lasarettet att hans bror är mycket nära slutet av sin livsbana, om det nu är så att han eller modern vill sitta där hos honom.
Nu hör till saken att han är mycket förändrad till utseende p g a att han inte kunnat vare sig äta eller dricka på en längre tid, så vikten har fullkomligt rasat.
Min man vill inte ha det som sista minnesbild av honom.
Min svärmor orkar helt enkelt inte och vill heller inte veta hur illa det är just nu.
Sjukhuspersonalen har ingett dem full tillit och förståelse att avgöra hur de vill ha det.

Jag får verkligen jobba med mig här.
Jag har full förståelse, samtidigt som jag får en känsla av att han blir så ensam.
Kanske är det skönt att veta att någon bara finns där
Även om han har förändrats till utseende.....är det ändå han....någonstans där inne
Tänk om han väntar in att dom skall vara där.....

Ska jag åka dit......så att han har någon
Inte bara ensamheten.....men det är kanske det han vill....
Men har har ju alltid varit ensam

Jag skulle inte vilja ligga där ensam.
 Men Det Är Jag.

Jag kan även beundra dem för att de vet så väl vad de vill.
Det handlar mycket om vilken syn man har på döden 
Nu handlar det mest om en befrielse för hans egen del....från sjukdom och lidande.

Ja ni kanske förstår våndan
Jag behöver släppa och se att det inte ligger på mitt ansvar.....eller
Hur vill jag minnas honom
Oj, vad det här har varit jobbigt.....även för mig

Med kärlek och hopp om att att allt blir som det ska.....Maria

7 kommentarer:

  1. Jag förstår precis dina tankar. Han kände säkert de varma tankar och den närhet du skickade till honom så att lugnet infann sig för honom och han kunde sluta sina ögon och somna i själslig närhet. Kram ac

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack älskade du. Jag väljer att tänka samma fina tankar.

      Radera
  2. Ja jag tror som AnnaKarin att han kände varma tankarna ändå...det är jag helt övertygad om. Det bästa nu är att försöka släppa den tanken som ett frö på en maskros och bara skänka kärlek till honom där han är nu. Vad mer kan man göra liksom...
    All kärlek till er alla
    kramar <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag blåser tanken som ett frö och skänker honom mina kärlekstankar. Tack älskade du <3

      Radera
    2. Jag blåser tanken som ett frö och skänker honom mina kärlekstankar. Tack älskade du <3

      Radera
    3. Jag blåser tanken som ett frö och skänker honom mina kärlekstankar. Tack älskade du <3

      Radera
    4. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

      Radera