DIPLOMERAD SAMTALSTERAPEUT

VÄGLEDARE, MOTIVATOR OCH LIVSNJUTARE SOM

DRIVER DET EGNA FÖRETAGET " ÄNTLIGEN"



Välkommen

Du är varmt och kärleksfullt välkommen till min blogg som handlar om mig och min syn på Livet. Tankar jag vill ventilera och kanske inspirera.

onsdag 22 augusti 2012

"Pelarsal" med trollskogskänsla

Mannen i mitt liv i sin rätta miljö, en riktig skogslover
Björnmossa
det är så härligt när man får springa utan koppel och bara kasta omkull sig.....inte blyg att visa sina attribut heller. Tur att det inte var husse
Ett hav av ormbunkar
Det är nåt speciellt med att vara i Storskog.
Mäktigt och "naturligt", för att inte tala om hur myggigt det kan vara också
Men ibland gör det inget att dessa vansinnigt envisa små varelser nästan föser hem en 
Förresten, ibland önskar jag att jag hade hälften av deras envishet!
Det är känslan av att vara en del av något större som råder ändå.
Att ha möjligheten till detta så nära som jag har är underbart
Nu har det rätt nyligen setts björn inte så långt ifrån där jag bor så jag går inte så där gärna helt ensam längre. Det känns tryggt att vara flera om ni förstår
Hur som helst så känns som att bada mentalt i naturens grönskande badkar
Man blir renare i tanken liksom
För mig är det ett av mina "livsmåsten" eller snarare ett behov att få vistas ute i universums stora vardagsrum precis så som jag är

Jag hoppas och önskar att vi alla har den möjligheten
Det behöver inte vara mitt i skogen men något ställe där vi hämtar kraft eller bara är

All kärlek och värme från mig till Dig Maria

4 kommentarer:

  1. Skogen ja:) Den är så underbar, jag brukar sitta på en stubbe som funnits i "vår" skog sedan jag var barn. Denna stubbe sitter jag ofta på och tänker, gråter och ler, beroende på dagar. Lukten av skog och mylla och bara fåglars och skogens läte, det är terapi för själen:) Kram vännen. Lena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Låter underbart Lena. Jag kan riktigt se framför mig när du sitter på din stubbe och filosoferar.
      Kramar

      Radera
  2. Ja det ligger ett lugn över att vandra i skogen. Iallafall för mig. Underbart att andas in doften av tall och gran...
    Ja och gå inte för nära björnen.....
    En underbar dag önskar jag dig. Kramar Anna-Carin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för det kära söstra mi.
      Lugnet finns där...absolut... också inom oss eftersom vi då kan plocka fram det.
      Kramar

      Radera