DIPLOMERAD SAMTALSTERAPEUT

VÄGLEDARE, MOTIVATOR OCH LIVSNJUTARE SOM

DRIVER DET EGNA FÖRETAGET " ÄNTLIGEN"



Välkommen

Du är varmt och kärleksfullt välkommen till min blogg som handlar om mig och min syn på Livet. Tankar jag vill ventilera och kanske inspirera.

lördag 23 februari 2013

I väntan på..........

Ibland.....för att vara sann...rätt ofta... får jag en känsla av att jag bara väntar.....på något som jag inte vet vad som är av mest betydelse, men ändå en väntan.
Istället för att vara där jag är just nu......befinna mig i nuet.....låta mig bara vara den jag är rakt upp och ner


Jag väntar på våren och hoppet som infinner sig med den....

Jag väntar på att få sommarsemester........

Att få sitta ute sommarkvällar och grilla och dricka ett gott glas rött vin

Jag väntar på att jag själv skall låta tanke och handling höra ihop mycket mer än det gör idag

Jag väntar på att bli mormor för fjärde gången

Jag väntar på att mitt hem skall bli klart.....

Jag väntar på att åka till Göteborg nästa vecka......

Jag väntar just nu på att jag skall åka till jobbet och upptäcker att jag har en fantastisk tacksamhet till att jag faktiskt KAN vänta

Vid närmare eftertanke inser jag att jag sett döden i ögat flera gånger och fått en nya chanser
Då känns det hur härligt som helst att Kunna vänta

Ja det mesta går att vända på för att få oss att upptäcka vad vi har....jag upptäckte det idag på min promenad när jag för mig själv smågnällde i mina tankar på mitt eviga "väntanstänk"

Nu åker jag till mitt jobb en lördagseftermiddag i februari

Ha en underbar kväll ni alla därute.....kärlek till er...Maria

2 kommentarer:

  1. Ja visst är det en gåva att KUNNA vänta som du säger men ibland kan det kännas som man har FÖR många väntningar så det liksom rinner över. Att vänta på ngt kan ju också vara att ha ett mål att gå mot och för mig är det viktigt för att jag skall kunna befinna mig i nuet. Kram och en underbar söndag till er i Fagerhult<3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det var lite grann så jag kände.......att det bara var en massa väntan och för lite....Just nu. Lite av känslan av att leva där framme och glömma av sitt Nu. Visserligen är det nya "Nun" hela tiden. Men man skall nog inte glömma att bara leva i stunden, se det lilla i det stora och låta livet ha sin gång. Nå sina mål med en medvetenhet liksom. Kram tillbaka till er i Rävvåla<3

      Radera