DIPLOMERAD SAMTALSTERAPEUT

VÄGLEDARE, MOTIVATOR OCH LIVSNJUTARE SOM

DRIVER DET EGNA FÖRETAGET " ÄNTLIGEN"



Välkommen

Du är varmt och kärleksfullt välkommen till min blogg som handlar om mig och min syn på Livet. Tankar jag vill ventilera och kanske inspirera.

måndag 25 februari 2013

Lite känsla av sportlov i viddunderligt solsken

Idag hade jag förmånen att få besök av två av mina barnbarn.
Det är så underbart.......det händer någonting nytt hela tiden med de små.
Lilla Ida som nu är 1år och 7 mån.....är i full gång med att lära sig nya ord och meningar för varje gång vi träffas. Sjunger riktiga melodier så man hör direkt vad hon nynnar på.....mommos lilla bestämda sötgloda
Hennes storebror Alfred (eller Assid som Ida säger) som går i förskolan och faktiskt har sitt första sportlov i år. Kunde njuta av att få åka bob i backen alldeles där jag bor......wihiii....vad det gick undan kan jag säga
Finns det nåt mycket härligare än barn i full lek......glittrande ögon och glada skratt......nej, inte mycket

Det är visserligen bara ca 5 mil mellan där vi bor, min dotter och jag, men ibland önskade jag att vi bodde nästgårds.....alltså närmre varandra. Men det beror också på de jobb jag och mina döttrar har också. Det begränsar otroligt när man har ett schemalagt jobb. vissa perioder går vi rakt emot varandra och det kan gå många dagar, ibland veckor innan vi får ihop det till ett möte. Så det gäller att njuta när vi har varandra..... och det har jag gjort idag
Ibland kan jag komma ihåg känslan när jag själv var ung mamma och hade en viss oro över att kunna ge barnen lika mycket kärlek. Idag känns det underbart när barnbarnen kommit till och jag helt enkelt kan slösa med kärleken till dem allihop utan någon som helst oro att det skulle vara olika mycket. Det känns så där rakt in att kärleken bara finns där när jag har dem nära.
Jag är en stolt mormor och är så tacksam för det

All kärlek.......Maria



2 kommentarer:

  1. Åh vad härligt! Jag skulle också vilja ha mina pojkar och deras familjer närmare mig. Norrköping och Göteborg är för långt borta...men vi har en plan...ta oss närmare dem framöver och det känns bra!Jag hade ju också nöjet av att njuta av min yngste son och hans flickväns vardag förra veckan. Det känns som en rejäl energi tankning och det lever jag på länge. Puss på dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det låter ju underbart Anna-Carin.
      Ja jag vet, det är inte långt till mina i jämförelse.....men ibland ville man ha dem alldeles intill sig
      Puss påre;)

      Radera