DIPLOMERAD SAMTALSTERAPEUT

VÄGLEDARE, MOTIVATOR OCH LIVSNJUTARE SOM

DRIVER DET EGNA FÖRETAGET " ÄNTLIGEN"



Välkommen

Du är varmt och kärleksfullt välkommen till min blogg som handlar om mig och min syn på Livet. Tankar jag vill ventilera och kanske inspirera.

onsdag 13 februari 2013

Ibland berör Livet omedelbart

En av mina systrar meddelade idag att en bekant för mig, och granne till henne, stilla somnat in efter en tids sjukdom. Visserligen visste vi väl alla att det var dit han var på väg.........men oj vad det grep tag i hjärteroten på mig. Som han kämpat på med behandlingar, mediciner och hopp. Haft sin käresta vid sin sida in i det sista.
-Varifrån kommer kraften..?.......kan man undra ibland

-Här går jag själv vid fullt liv och livet bara rullar på, medan hans slutade för bara några timmar sedan.

Ett levande liv bara blåses ut när det är dags att träda in en ny dimension.
När......vet vi egentligen aldrig.

Nu har åter igen någon fått släppa taget om sin man, far, son, farfar, vän, arbetskamrat för att det var densammes tur att avsluta sin livsväg i det här livet

Det berör även mig starkt.
Jag lever fortfarande med en bild av honom sedan många år tillbaka, som en livsglad spelevink med många järn i elden. Och en önskan om att han nu får ett lika välfyllt liv som han verkande vilja ha den stund han fanns hos de sina.
Att han sitter någonstans däruppe och vakar över de sina tills det är dags att en gång mötas igen.

Min egen medvetenhet ställs åter igen in på hur viktigt det är att LEVA.... medan man Lever.......det kommer inte igen.

All kärlek och varma tankar till de han lämnade kvar.......och till er alla....Maria





4 kommentarer:

  1. Ja det är sannerligen sorgligt...riktigt sorgligt...men en del av det vi kallar liv.

    Mia Skäringer sa:
    "Det blir mer LIV i livet när döden är med"
    puss och kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Javisst är det så....och det vet vi ju visserligen alla.....men ibland tar det tag i en lite mer.
      Vilket underbart uttryck
      Puss

      Radera
  2. Åh vad fint skrivet! Ja han var verkligen en människa som alltid var positiv, ingenting var omöjligt, massor med järn i elden och fullt fokus. Hans sätt att tackla sin sjukdom, det här skall gå... och det gjorde det. Mycket tack vare hans positivitet och envishet. Dock tog kroppen stryk av all behandling och livet släcktes. Malbacken blir aldrig densamma utan honom. Och visst är det som du säger för hans nära och kära är livet helt förändrat härifrån och framåt.
    Det var första gången jag hörde:Det blir mer LIV i livet när döden är med" och det stämmer sannerligen.
    Det jag vet är att han vill att vi alla verkligen skall leva. Han var en verklig livsnjutare och vi kan göra honom glad i sin himmel genom att vara här och nu och njuta av livet varje dag! Samtidigt gör vi oss själva en tjänst bara genom att leva livet! Massor med kramar och kärlek till er!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja han är verkligen en sådan människa man kan ha med sig som en bild av positivitet som susar fram när det behövs.
      Tänk bara när de hade grisfesten för så där en hundra år sedan.....eller när han slängde upp ena handen....Men tjena!... och ett stort leende. Det är bilden jag vill ha kvar av Olle. Krama o kärlek

      Radera