DIPLOMERAD SAMTALSTERAPEUT

VÄGLEDARE, MOTIVATOR OCH LIVSNJUTARE SOM

DRIVER DET EGNA FÖRETAGET " ÄNTLIGEN"



Välkommen

Du är varmt och kärleksfullt välkommen till min blogg som handlar om mig och min syn på Livet. Tankar jag vill ventilera och kanske inspirera.

måndag 11 februari 2013

Fylla på det inre....med yttre påfyllning

Före
                                                        Efter                                                             


Ibland behöver man ge sig själv lite påfyllning utifrån för att hjälpa till att lyfta det inre. Efter nästan tre veckors huvudvärk känns dag nr 2 utan denna molande värk som en befrielse som nästan fick mig att skutta som Pippi Långstrump......tjohoo

Jag startade dagen i tidig morgon med att ta en långpromenad med min pälsklädde vän Arvid, i ett väder som jag upplevde som full vinter med fåglarna sjungande i väntan på våren. Så där lite magiskt skönt för en njutarsjäl.
En bättre frukost intogs när vi kom hem.
Vid 11-tiden klippte jag mitt hår som för tillfället mest kändes som en platt mössa, lika ovårdat som mitt inre i mitt huvud har känts.
Senare begav jag mig till min äldsta dotter och mitt barnbarn Axel. Denne stjärnögda lille herre som i sommar skall bli storebror. Vi intog gemensam lunch, semla, bananchokladpaj och kaffe......mums!!
Efter min vistelse hos "framtiden" hämtade jag dagens post och hade fått en parfym jag skickat efter som passar mig som en smäck. Så nu kan jag t o m dofta gott x två.....då jag även nyligen fick en underbar doft av men syster (som hon för tillfället tröttnat på).

När jag nu i skrivande stund sitter i Mitt rum tände jag rökelse för behaglighetens skull. Och tände ljus för andlighetens.......myskänsla.
Då ringer samtidigt en kvinna från Smedjebacken som håller i medicinsk yoga som jag försökt kontakta tidigare för att anmäla mig till att delta på måndagskvällar. Åååå.....va glad jag blev. Då är det klart liksom! Yes!!
Sen har jag även anmält mig till att gå på vattengympa på söndag förmiddagar. Ett erbjudande jag fått som bröstcancerdrabbad. Ska bli riktigt skönt det med.
Igår bestämde jag mig för att i mars skall jag till Stockholm på lite kurs som en av mina terapeutkollegor håller i, gällande bemötande av sexualitet i terapirummet. Ett rätt aktuellt ämne idag kan jag tänka.
Om två veckor väntar en resa till Sveriges framsida och min lillasyster med familj. Jäklar vad jag längtar!
Ibland känner mig så rik när jag tänker på vilka härliga människor jag har runt omkring mig egentligen..... det gör mig verkligen inihjärtat glad, stolt och styrkt. För i mitt ena jobb ser jag även en annan sida av livet som i sin tur gör mig uppmärksam på hur lyckligt lottad jag är.
Idag har det verkligen varit en sådan dag som fyllt på mitt inre.......och jag är Tacksam

Tacksamhet och kärlek......Maria



5 kommentarer:

  1. WOW...det där lät riktigt härligt kära du
    Det smittar ända hit
    storkramen...hihi....härligt att vi snart ses

    SvaraRadera
  2. Det ligger så mycket i det du säger. Vi har så många vardagliga bra saker omkring oss som vi inte ser och värdesätter tyvärr. Tänkte på det igår kväll när jag gnällde över snöskottningen. Det finns ju dom som skulle vara så lyckliga om de KUNDE gå ut och skotta snö.....
    Känns som du verkligen tankat in med en massa bra för själen grejer, underbart. Massor med tisdags kramar till er i Fagerhult

    SvaraRadera
  3. Jag säger.....Ett Stort rungande Tack för att ni är just ni och att ni är mina systrar.
    Love you båda (men det tror jag ni vet ;))......ha en underbar dag.
    Puss på er<3

    SvaraRadera
  4. Åh vad snygg du är i håret:):) riktigt vår fräsch mitt i vintern:) Jag tänder alltid mina ljus och kan bli sittande och bara se in i lågan...det är terapi det för mig...Låter som du har mkt fint att se fram emot, och det glädjer mig, fina du!!! Stor varm kram till dig...Lena.P

    SvaraRadera