DIPLOMERAD SAMTALSTERAPEUT

VÄGLEDARE, MOTIVATOR OCH LIVSNJUTARE SOM

DRIVER DET EGNA FÖRETAGET " ÄNTLIGEN"



Välkommen

Du är varmt och kärleksfullt välkommen till min blogg som handlar om mig och min syn på Livet. Tankar jag vill ventilera och kanske inspirera.

lördag 7 januari 2012

Direkt ifrån hjärtat.....


Ibland har jag så mycket ideér om vad jag vill förmedla i min blogg, men lika ofta när jag väl skall skriva blir det något helt annat.
Idag t ex var min tanke först att skriva om medialtitet efter att ha läst min kära systers blogg, Livskrafter, men sen kändes det som det tog emot och att det var något annat som ville ut.
Bara så där apropå, så kan det ofta när jag möter människor, komma bilder och känslor som jag uppfattar handlar om dom. Ofta visar det sig vara deras tillstånd just nu och orsaken bakom detta. Varför det nu händer har jag ingen aning om, men det sker när jag själv ställer mig väldigt närvarande och öppen. Ofta händer det att jag slår bort detta för att det inte är mitt, vilket senare visat sig överensstämma med deras verklighet.
Det är inget jag utövat eller använt som någon slags medialitet. Jag tror bara att vi alla kan stå i vissa frekvenser utan att veta av vad det handlar om. Andra använder sig av det för att förmedla till andra.
På både gott och ont....skulle jag då vilja säga
Jaha se där....det kom i alla fall
Nu har jag bara talat direkt ifrån hjärtat, och detta blev resultatet idag

Kärlek och värme Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar