DIPLOMERAD SAMTALSTERAPEUT

VÄGLEDARE, MOTIVATOR OCH LIVSNJUTARE SOM

DRIVER DET EGNA FÖRETAGET " ÄNTLIGEN"



Välkommen

Du är varmt och kärleksfullt välkommen till min blogg som handlar om mig och min syn på Livet. Tankar jag vill ventilera och kanske inspirera.

måndag 9 januari 2012

Jaha, då är det bara att gilla (säng)läget

Efter att ha jobbat en rätt intensiv helg och använt mig av både nässpray och Panodil för att kunna klara av timmarna på jobbet (och ta hand om andra)....visserligen psykiskt.....men jag borde veta bättre......eller
Ja, ja, jag vet.....helt fucking galet. För vad händer då denna dag jag är ledig.
Naturligtvis......mer eller mindre däckad.
Ett dunkande huvud och en näsa som känns i sagans Pomperipossa.
Shame on you Maria!!
Jag som ska ta hand om mig på bästa sätt. Vara brutalt ärlig och lyssna inåt.
Ändå kom tanken när jag ringde och meddelade till jobbet att jag även tar en "sjukdag" imorgon.....men är jag verkligen SÅ sjuk
Gjort är gjort.....nu är det bara att gilla läget.....ta hand om både kropp och själ.....förlåta mig själv att jag återigen sätter andra före mig själv och mitt mående
Dagen har faktiskt använts till ren vila
Varma och kalla drycker med naturliga vitaminer, en för mig riktig njutardag

Liksom jag önskar er värme och kärlek ger jag det till mig själv

Love Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar