DIPLOMERAD SAMTALSTERAPEUT

VÄGLEDARE, MOTIVATOR OCH LIVSNJUTARE SOM

DRIVER DET EGNA FÖRETAGET " ÄNTLIGEN"



Välkommen

Du är varmt och kärleksfullt välkommen till min blogg som handlar om mig och min syn på Livet. Tankar jag vill ventilera och kanske inspirera.

onsdag 30 maj 2012

Äppelblom, syrén och meditation i trädgården

En vacker morgon som denna var valet inte svårt för min meditationsstund.

Att få sitta i sin egen trädgård i solljus med fåglarna talandes runt omkring......nästan obeskrivbart vad livet känns fantastiskt.

Jag känner mig lyckligt förunnad att ha denna möjlighet, min stund på jorden tänker jag använda till att njuta av det som går att njuta av, det här är en del.

Att få ha dessa små stunder då och då i vardagen tror jag förlänger ens eget välmående (i alla fall mitt), för att i motsats bara jobba på och  invänta att semestern ska ge oss de stunder av välbehagskänslor vi alla behöver. Det blir ju som att hålla andan i månad efter månad, när vår tid ändå är begränsad (i alla fall här). Varför inte se till att ge sig själv en stund varje dag, även om det handlar om minuter. Det gör själen så gott<3

Nej, njut vetja, njut av att vara Du. Den Du i grund och botten Är.
Du är unik och var rädd om det, för hur vore det om alla vore lika. Ganska enformigt va...?
Titta inte så mycket på "grannen" eller vad det nu är du jämför dig med, kanske din bästa vän...??
Vi är alla bäst på att vara oss själva, så varför inte berömma, höja och värdera denna viktiga person i ditt liv.
Det ger ringar på vattnet s a s....jag lovar!

Ha nu en helt härlig fortsättning på denna onsdag i slutet av Maj



Med värme och kärlek rakt in från Mig till Dig....Maria

1 kommentar:

  1. mmm...ljuvlighet i evighet...puss o kram och amen du vackra sköna syster yster

    SvaraRadera