DIPLOMERAD SAMTALSTERAPEUT

VÄGLEDARE, MOTIVATOR OCH LIVSNJUTARE SOM

DRIVER DET EGNA FÖRETAGET " ÄNTLIGEN"



Välkommen

Du är varmt och kärleksfullt välkommen till min blogg som handlar om mig och min syn på Livet. Tankar jag vill ventilera och kanske inspirera.

onsdag 21 juli 2010

Det här med att lyssna på kroppen.......

Idag var en sån där dag jag hade planer för.....fortsätta måla i min hall, trädgårdsarbete, putsa lite fönster, göra nån påhälsning, inhandling, mm, mm mm.......
Ha....det kunde jag bara fetglömma. vid 5.30-tiden vaknade jag av världens huvudvärk. Ni vet så där pumpande som man skulle vart på världens partaj. Såg ingen annan utväg än att ta en Ipren och lägga mig igen. Vaknade igen vid 8-tiden... lika ont.......Jag insåg att min morgonpromenad inte var att tänka på. Det var horisontalläge som
gällde. Lade mig på soffan och tittade på morgontv samtidigt som jag intog frukost.
Efter ett tag började tankarna snurra.....vad kunde jag göra istället nu då??? Nä, nu behöver jag vila. Jamen, kanske jag skall sy eller nåt då. Nåt måste jag väl göra?! Oh, no....nu vilar du Maria Persson...du kände nåt redan igår som inte var ok...nu vilar du!!
Min son sov över hos en kompis och lovade att höra av sig under f m.....hörde han av sig...nähä....nämen då kan jag irritera mig lite istället då. Jag som lovat mig själv att inte vara så överbeskyddande och kontrollerande gentemot honom. Utan försöka lita på att
allt är bra, inget har hänt honom....släpp Maria släpp.
Med alla dessa tankar och ovilja att vila, satt jag ändå igång med att sy ihop...åtminstone ett par shorts. Ett par shorts blev det, och huvudvärken följde med hela tiden.
Ja, varför inte bara låta kroppen vila under en dag, jag har ju t o m semester, inga tider inget att passa. Jag kom liksom på mig själv hur jag beter mig. Har jättesvårt att bara ta hand om kroppen när den talar till mig. Det är också en upptäckt, och samtidigt lära mig att acceptera att....det är så här jag gör....är det konstigt att det kommer huvudvärk tycker du. Nej, men jag fick ju i alla fall ett par shorts!!!

3 kommentarer:

  1. Som sagt nu har vi semester.....jag är inte så mycket bättre är du ...men jag försöker..vad är det vi försöker bevisa måntro....ha en underbar semester. Kram AC..nyss tittade jag på termometern +20 helt underbart ute och uppehåll, nu vräker regnet ner, lika underbart ändå...

    SvaraRadera
  2. Ta´t lugnt - ta en toy vetja :) love

    SvaraRadera
  3. Oj, det där gick rakt in...

    SvaraRadera