DIPLOMERAD SAMTALSTERAPEUT

VÄGLEDARE, MOTIVATOR OCH LIVSNJUTARE SOM

DRIVER DET EGNA FÖRETAGET " ÄNTLIGEN"



Välkommen

Du är varmt och kärleksfullt välkommen till min blogg som handlar om mig och min syn på Livet. Tankar jag vill ventilera och kanske inspirera.

lördag 10 juli 2010

Morgonpromenad.....

När jag går min morgonpromenad sätts otroligt mycket igång I mig. Bara att få befinna sig efter dessa vackra vägar känns som en symbol för.....Vart är du på väg? Vad är ditt nästa steg? Går du den vägen i ditt liv som är rätt för Dig? För mig är det viktigt att gå in och fråga mig själv, med jämna mellanrum, som en påminnelse om att den som väljer är jag själv. Känns det inte ok är det bara jag som kan göra något åt det. Visst kan jag bara låta saker och ting rulla på utan minsta förändring. Men jag vet innerst inne att när jag känner mig otålig, lättretlig och lite av ett offer.....Ja då har jag gått emot mig själv eller gjort saker som är mer till gagn för andra än mig själv....det är spännande att iaktta sig själv ibland och se vilket mönster man så lätt hamnar i av ren gammal vana. Så vissa morgnar går jag precis tvärtemot den runda jag gått förut eller bara går efter infall....oups här går jag in idag få se vad som händer....bara för att bryta mitt mönster....ofta möter jag nya människor eller upptäcker något nytt. Precis som i livet för övrig behöver vi frångå våra invanda mönster och vanor och släppa in något nytt för att utvecklas personligt

Apropå gammalt och invant....det är inte ofta nu för tiden man ser en gammal hederlig häscha.....men det finns i närheten där jag bor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar