DIPLOMERAD SAMTALSTERAPEUT

VÄGLEDARE, MOTIVATOR OCH LIVSNJUTARE SOM

DRIVER DET EGNA FÖRETAGET " ÄNTLIGEN"



Välkommen

Du är varmt och kärleksfullt välkommen till min blogg som handlar om mig och min syn på Livet. Tankar jag vill ventilera och kanske inspirera.

söndag 6 februari 2011

En underbar söndag i februari


En helt fantastisk söndag med solsken, några få kallgrader och gnistrande solsken. Hur njutbart som helst......Promenad med familj och älsklingsArvid stod på schemat i förmiddags

Allt börjar ta ny form i min vardag igen men med en helt ny innebörd och ett helt nytt lyssnande till både mig själv och de som befinner sig i mitt liv

Vikten av att bara få vara.....den jag är inom mig och som jag är tillsammans med andra är mer i samklang just nu. Jag har fått ett stort behov av att känna mig densamma i alla situationer
Känna in om det verkligen känns rätt
Prestera för min egen skull inte av förväntan av andra

Jag anar att jag börjat en aning för snabbt efter allt som hänt.....därför också mycket viktigare att göra det jag kan och klarar...... i min takt
Jag har inte haft någon reserv att plocka av s a s utan varit oerhört nära känslorna
Men som jag ser det har jag också gett mig själv vad jag behöver i tid och min kropp har ställt in sig på läkning

Tacksamhet är inte bara ett ord att ta till när det känts svårt och sedan vänder. Det viktiga är att känna det.....Tacksamheten....till livet och de/det som finns runt omkring

Livet kan vara tufft men också alldeles underbart i en enda blandning
Just nu bara Är det

Kärlek och värme Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar