DIPLOMERAD SAMTALSTERAPEUT

VÄGLEDARE, MOTIVATOR OCH LIVSNJUTARE SOM

DRIVER DET EGNA FÖRETAGET " ÄNTLIGEN"



Välkommen

Du är varmt och kärleksfullt välkommen till min blogg som handlar om mig och min syn på Livet. Tankar jag vill ventilera och kanske inspirera.

tisdag 22 februari 2011

Ett knippe energi och livsgnista


Idag började jag i en grupp med kvinnor som också genomgått bröstcanceroperation. Vi blev bara tre stycken idag av fyra anmälda, samt två ledare och en praktikant.
Denna omgång innehöll presentation av vilka vi är och vad vi varit med om samt var vi står idag.
Den äldsta kvinnan i samlingen bara strålade energi, glädje och livslust trots otrolig motgångar med sorg, sjukdomar och behandlingar hon genomgått de sista åren. Hon var en sån där människa som jag verkligen avundas på riktigt. Så otroligt ödmjuk till livet, glädjespridare av största mått. Som ett knippe färgstarka blommor. Ja hon var verkligen fantastisk.

Anledningen att jag tar upp ämnet är att jag tidigt bestämde mig för att delta i någon grupp som erbjöds i Falun ang bröstcancern, men sedan tänkte jag när jag upptäckte att det inföll på mina arbetsdagar och det blev så krångligt. Sen tyckte jag ett tag att jag ville inte backa bandet igen och grotta i det här med cancern....nej nu ville jag vidare. Men mina fantastiska arbetskamrater ställde upp direkt och bytte turer så jag kan delta. Och jag har ju faktiskt haft lite problem med synken mellan kropp och känsla, så att få dela erfarenheter med människor som upplevt samma sjukdom känns nu bra för mig.

Nu så är efter vår första träff av fem kan jag ana varför jag skall delta.
Det ger så mycket att få ta del av andras erfarenheter och liv. Även ledarna var delaktiga och öppenhjärtiga.
Ja det gav mig en kick trots mycket prat om cancer för där fanns även mycket glädje. En glädje till livet och vad det kan erbjuda. Så nyttigt att se hur en del människor alltid finner styrka till att leva vidare utan att ens veta hur. Den där blandningen av livets jävligheter och lycka. Så som livet faktiskt är

Med kärlek och värme Maria

3 kommentarer:

  1. ja om det kan underlätta att hitta vägen tillbaka är ju det bara fantastiskt förmodligen anledningen till att de finns. ha det bäst älskar dig mamma kramar mli

    SvaraRadera
  2. Tack min älskade Emelie plemelie plutt. Puss<3

    SvaraRadera
  3. Låter både utvecklande och helt underbarat inspirerande
    Ha en finfin söndag kram och kärlek
    Emma

    SvaraRadera