DIPLOMERAD SAMTALSTERAPEUT

VÄGLEDARE, MOTIVATOR OCH LIVSNJUTARE SOM

DRIVER DET EGNA FÖRETAGET " ÄNTLIGEN"



Välkommen

Du är varmt och kärleksfullt välkommen till min blogg som handlar om mig och min syn på Livet. Tankar jag vill ventilera och kanske inspirera.

måndag 7 februari 2011

Färga min tillvaro

Mitt behov av att få sätta färg på tillvaron känns viktig för mig. Därav också denna nya bild på bloggen.
Jag vill att mitt liv skall innehålla kärlek.....till livet......till varandra och det liv jag lever. Jag har hållit det inne länge nog nu. Det får spraka hur mycket det vill av färger......bara jag tycker om det
Den vita tiden har nu pågått under en lång tid känns det som, vilket i sig är fantastiskt vackert men för mig också ganska fegt. Att få sätta till vackra energigivande färger som talar sitt eget språk är också vackert. Många gånger kan det säga mer än vi anar, både i kläder och inredning.

För det är just det vi gör utan att tänka på det
Talar om vilka vi är.....en i mängden och följer trender, mode.....ja det som är s k inne just nu
Eller så vill vi visa vår personlighet, spreta lite och vara den vi är rakt upp och ner
Inget är varken fel eller rätt bara olika sätt att välja sin stil
Jag själv kan vara väldigt ombytlig.....ibland vill jag klä mig i starka färger för att det är en sån dag
Andra dagar mer diskret, då oftast i svart eller grått
Just nu känns det som färg överhuvudtaget tilltalar mig.....ger energi......kanske är det väntan på våren som gör sitt. Kanske är det mitt inre som vill färgas. Eller en kombination

Hur det än är tänker jag bara följa min tanke och känsla

Kärlek och värme Maria

2 kommentarer:

  1. sprudlande glad och inutilycklig blev jag av ditt underbara inlägg och härligt livsglada nya style på din blogg. Passar dig utmärkt med din färgsprakande personlighet.
    Tjoho och tjohej för fina dig
    kraaaaaaaam

    SvaraRadera
  2. Ja nu behövs färg och värme. Det piggar upp
    i en ganska grå februari-tillvaro.
    Jag hoppas vi ses snart. Saknar dig !
    Kramar och kärlek

    SvaraRadera