DIPLOMERAD SAMTALSTERAPEUT

VÄGLEDARE, MOTIVATOR OCH LIVSNJUTARE SOM

DRIVER DET EGNA FÖRETAGET " ÄNTLIGEN"



Välkommen

Du är varmt och kärleksfullt välkommen till min blogg som handlar om mig och min syn på Livet. Tankar jag vill ventilera och kanske inspirera.

torsdag 10 februari 2011


Våren låter vänta på sig och vi får acceptera att vintern stannar ett tag till.
Det är ju faktiskt en bland de saker vi inte kan göra någonting åt, utan acceptera att det är så här det är just nu.
Ganska bra träning på acceptans om inte annat. Vi får göra det bästa av det som är helt enkelt
Precis som med det mesta, acceptera läget och göra vad vi kan för att det ska bli så bra som möjligt för var och en
Så är det ju med livet i övrigt också faktiskt. Mycket kan vi inte göra någonting åt utan vi får endera ändra vårt sätt att se eller förändra vår strategi och tanke för att nå det vi vill
Eller med våra vänner, nära och kära......se dom som de är och låta det stå för dom och deras verklighet utan att försöka ändra.
Likväl som det är viktigt att se vad jag själv står för, ge sig själv den friheten att vara "den jag är"
Acceptera att vi tycker och tänker olika i mycket och det är så det är. Men vi är desamma inuti i alla fall. Alla behövs på sitt sätt. Det är ju det som är det underbara med mänskligheten. Olikheterna, kontrasterna möjligheterna till att kunna förändra
Men se när det kommer till vädret kan inget göra, bara ha det som ett gemensamt samtalsämne
Vi skulle kunna göra som min lille Arvid.......Busa i snön...Klättra upp i en snödriva...Göra snöänglar och stirra rakt upp i det som är onåbart....Ja helt enkelt skrida lite över gränserna för att det är så förbaskat härligt
Låta barnet i dig få lite plats

Med kärlek och värme Maria

1 kommentar:

  1. Så fint och uppiggande med lite färg! Kram till er alla.Anna-Carin

    SvaraRadera