DIPLOMERAD SAMTALSTERAPEUT

VÄGLEDARE, MOTIVATOR OCH LIVSNJUTARE SOM

DRIVER DET EGNA FÖRETAGET " ÄNTLIGEN"



Välkommen

Du är varmt och kärleksfullt välkommen till min blogg som handlar om mig och min syn på Livet. Tankar jag vill ventilera och kanske inspirera.

söndag 27 februari 2011


Jaha, nu är jag snart på väg till något jag egentligen inte vill igen.
Det är så mycket jag upptäcker för varje gång där jag jobbar som strider mot mina egna principer och sätt att tänka
Uppriktigt sagt gör det mig besviken, ledsen och rent ut sagt förbannad
Mycket beror på det återkommande......pengar
Annat....det rent mänskliga......rädslor och oförmågan att stå för vad man tycker
Jag kan låta hård, tillrättavisande och något av en besserwisser. Ok, jag tar det
Men jag anser att när man jobbar med människor är det tusan så viktigt att man är konsekvent och jobbar efter samma förhållningssätt. Vilket inger trygghet för den som nu behöver hjälpen
Det finns så mycket fina människor som jobbar inom vården som aldrig får den där klappen på axeln eller ett bekräftande på att det de gör är bra. Utan de får oftast höra vad som är fel, hur dålig ekonomin är och vad som behöver dras in på. Eller meningar som......Ja, ni gjorde så där, men det hade varit mycket bättre så här.
Nu får det vara färdiggnällt för idag.....Tack

Nu till helgens melodifestivalbidrag
Vilket knippe energi denna Linda Bengtzing är.....hon är för härlig enligt mig. Jag smittas av hennes fantastiska utstrålning och inneboende färger. Det må vara en ganska typisk Lindalåt och svenskt bidrag.....men jag gillade henne skarpt igår
Den andra Linda var också fantastiskt duktig och med en mäktig låt
Love Generation hade också ett bra bidrag

Med kärlek och värme Maria

1 kommentar:

  1. Maria jag förstår dig så väl, man vill så mkt men alltid ska det finnas hinder...pengar som ska få styra.Vi får nöja oss med att klappa varandra på axeln och säga vi gör så gott vi kan efter de resurser vi fått tilldelat:/ du har ett stort hjärta och gör så mkt för alla med din positiva inställning och glädje:) stor kram till dig....

    SvaraRadera