DIPLOMERAD SAMTALSTERAPEUT

VÄGLEDARE, MOTIVATOR OCH LIVSNJUTARE SOM

DRIVER DET EGNA FÖRETAGET " ÄNTLIGEN"



Välkommen

Du är varmt och kärleksfullt välkommen till min blogg som handlar om mig och min syn på Livet. Tankar jag vill ventilera och kanske inspirera.

söndag 10 april 2011

"Blåsning"




Trots det fantastiskt blåsiga vädret som var igår, tog vi en promenad på nära två timmar i skogen i närheten där jag bor. På vissa ställen ligger det snö kvar, men med solens värme fick en stark känsla av att befinna sig i fjällen i varm dag.
På andra ställen var det helt bart och så lugnt att man t o m kunnat grilla om det funnits lust till det.
Hur det än är så är det så fantastiskt underbart att befinna sig så nära och mitt i det som är vår natur. Känslan av enkelhet, renhet och naturlighet är så underbart enligt mig.
Mycket tankar och härliga känslor om frihet och lugn kommer till mig i en sådan här miljö.
Mina tankar föll igår till dagens händelse. Vi ska nämligen på lille Axels dop, mitt än så länge minsta barnbarn. Denna underbara lilla människa som ger så mycket glädje.....Mommos lilla blåbärsmuffin.
Jag ser fram emot dopet, dels för Axels skull men också för att jag tycka er om kyrkliga miljöer. Utan att jag för den skull är det minsta religiös eller jag är det på mitt sätt. Jag har en tro men den kräver inte att jag måste följa någon speciell ritual. Jag tror som så många andra på något mer, något större som vi alla tar del av. Och det är den känslan jag även får när jag befinner mig i skogen, nära naturen.

Med värme och kärlek Maria

1 kommentar:

  1. Så underbart det är med dop:) Vi var på Lilla Nellies dop förra lördagen i Västanfors kyrka så ljuvligt och hon bara log i flera timmar den lilla hjärte värmaren, var rädd om dig kram kram

    SvaraRadera