DIPLOMERAD SAMTALSTERAPEUT

VÄGLEDARE, MOTIVATOR OCH LIVSNJUTARE SOM

DRIVER DET EGNA FÖRETAGET " ÄNTLIGEN"



Välkommen

Du är varmt och kärleksfullt välkommen till min blogg som handlar om mig och min syn på Livet. Tankar jag vill ventilera och kanske inspirera.

måndag 4 april 2011

Inutikänsla.......




Det har varit mycket sjukdomar, tragiska händelser och sorg runt omkring mig ett tag nu. Visst det är en del av livet, men allt kommer liksom på en gång. För mig blir det en påminnelse om hur skört livet egentligen är ändå.
Någon dör och en annan föds, och vi tar det bara för givet. Men Hur vi dör och När, det finns det aldrig några garantier för. Ändå planerar många av oss för hur vi skall göra om fem eller tio år. Men tänk om vi inte har fem eller tio år. Kanske är det då bättre att leva här och just nu. Självklart kan man ha en viss framförhållning. Men att leva mitt liv medans jag lever får bara större och större betydelse. Det kanske låter tjatigt och en aning klyschigt men det bryr jag mig inte om. Nu handlar det inte längre om radikala förändringar. Utan Hur jag lever och Vad jag säger som har betydelse.
Att få vara tillsammans med dem jag tycker om och älskar ger mig mening att leva vidare. Sedan att få känna att jag får något tillbaka....som från barn och nu mina barnbarn är helt fantastiskt.
Hitta den där inutikänslan av kärlek man bara vill ösa över de minsta som förhoppningsvis har ett långt och helt härligt liv framför sig. Det liksom bara bubblar inifrån och ut i ögonen när man ser i ett litet barns ögon hur det lyser förväntan och hopp om framtid. Den känslan är så stark och ger så mycket. Mumma för en mormor må jag säga......

Med kärlek och värme Maria

1 kommentar: