DIPLOMERAD SAMTALSTERAPEUT

VÄGLEDARE, MOTIVATOR OCH LIVSNJUTARE SOM

DRIVER DET EGNA FÖRETAGET " ÄNTLIGEN"



Välkommen

Du är varmt och kärleksfullt välkommen till min blogg som handlar om mig och min syn på Livet. Tankar jag vill ventilera och kanske inspirera.

lördag 29 december 2012

Förnärvarandetankar....slut eller början.....

Vad jag kan minnas har jag haft ungefär samma känsla så här i slutet av ett år

Den känns lite så där "new age-ig".....om ni förstår hur jag menar
Vilket antagligen beror på att jag väljer att känna så vid den här tiden
Hamnar i ett tillstånd min själ mår bra av
Ett lugn snarare än en oro inför vad ett nytt år kan erbjuda
Men ändå lite av en flumkänsla.......gillar den

Samtidigt som jag kan tänka.........varför skulle det vara skillnad på just den här tiden på året mot den övriga tiden vi lever i
Kanske för att vi av tradition både gör bokslut, nystarter och annat i början av året

Men hur vi vill leva och tillbringa vårt liv har vi ju möjlighet till vilken tid på året som helst
Det vi alla har tillgång till och samma möjlighet att använda oss av, men sällan förstår hur mycket det på verkar är väl våra Tankar......
OM oss själva OCH omvärlden
Hur vi använder oss av dem kan ha många olika orsaker
Visst har det stor om inte Enormt stor inverkan på vad du har fått med dig i livet
Människor som till största delen blivit kritiserade och tillrättavisade och sällan bekräftade 
fortsätter ofta med sin inre röst att kritisera sig själv. Och förbiser sin potential med rädsla för att misslyckas. Lägger ofta sedan ut det på yttre beskyllningar och glömmer/förtränger vem som har huvudansvaret för sina tankar
Men ansvaret för hur de används har vi var och en själva
För att "skylla"(för att hårdra) på uppväxt, personer eller händelser
hjälper ju inte en människa framåt direkt
Jag vet att det kan låta hårt för den som upplevt både trauman, sjukdomar eller vad det nu må vara som fått hindra en människas fortsatta utveckling
Men sina egna tankar kan man bara göra något åt med egen kraft
visserligen med yttre hjälp men den INRE förändring kan man bara göra själv
Det ansvaret är man skyldig sig själv för att nå dit man vill och det är den jag menar är det viktiga

Detta har sagts i århundraden ändå behöver (åtminstone jag)påminnas ideligen om detta
En påminnelse jag visserligen gärna tar för att bli medveten om vad jag tänker om mig själv och mitt det liv jag lever

Så att känna mig lite "new age-ig" gör mig gott och medveten
Ska nog inta den känslan och tanken länge.....om inte föreviga den.....who knows

Ja, det här är mina "förnärvarande-tankar"

Vilka är dina.....frågetecken....

All kärlek....Maria


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar