DIPLOMERAD SAMTALSTERAPEUT

VÄGLEDARE, MOTIVATOR OCH LIVSNJUTARE SOM

DRIVER DET EGNA FÖRETAGET " ÄNTLIGEN"



Välkommen

Du är varmt och kärleksfullt välkommen till min blogg som handlar om mig och min syn på Livet. Tankar jag vill ventilera och kanske inspirera.

onsdag 2 januari 2013

Vem tänder stjärnorna.......

Jag är precis hemkommen från en promenad under en fantastisk stjärnhimmel
helt magiskt....denna andra dag på vårt Nya år
Min tanke från början var endast att ta en kvällspromenad efter en arbetsdag, med min fyrbente kärlek för att jag kände för det helt enkelt.
Iklädda reflexvästar, både jag och min vän, tänkte jag först att det skulle bli på tok för mörkt om inte rent av "becksvart".....här ute på vischan.....men jag skulle bara ut!
Visst, mörkt var det.......men m a g i s k t........med hela himlen full av tända stjärnor
det kändes helt underbart.....och vackert.....och helt rätt på nåt sätt
- Tänk att kunna gå så här i mörkret utmed små byvägar å bara känna sådan välbehagskänsla.....njuta av detta vackra
Jag hörde och såg även tåget rusa förbi i full fart och fick en sån där flaschbackskänsla.....pirr i magen.....
HumaNova......Stockholm.....Vilken underbar tid..... mycket lärdom.....Så mycket gott för min sökande själ.....saknar!!
Ja tiden kan jag inte vrida tillbaka.....men se till att denna känsla infinner sig i framtiden.....det kan jag!
Jag älskar min landsbygdsmiljö, men saknar den tiden något alldeles vansinnigt ibland
Människorna......tänket....och anonymiteten
Visst finns både Jantelagar och tänkande även i större städer, men chansen till att bara vara utan andras direkta inblandning är betydligt större
Däremot att kunna gå som jag gjorde just ikväll skulle jag nog inte ens våga göra i "storstan" faktiskt

Ja, vem tänder stjärnorna.....?.......Tänkte inte ens på det......bara njöt och befann mig


Önksar er alla en njutbar kväll
Maria

2 kommentarer:

  1. Ja både landet och staden har sin charm
    Men vi delar alla samma himmel
    kram och kärlek
    E

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mmm....visst är det så. Och jag vill ha båda....lite oftare;)
      Kärlek

      Radera