DIPLOMERAD SAMTALSTERAPEUT

VÄGLEDARE, MOTIVATOR OCH LIVSNJUTARE SOM

DRIVER DET EGNA FÖRETAGET " ÄNTLIGEN"



Välkommen

Du är varmt och kärleksfullt välkommen till min blogg som handlar om mig och min syn på Livet. Tankar jag vill ventilera och kanske inspirera.

tisdag 21 september 2010

Mojmoj....?


När man varit och övernattat hos mormor och nu sitter på väg hem tillsammans med henne bilen kommer många tankar och funderingar.

-Mojmoj, ser jag lamm? (Det gick några kalvar i en hage)

-Min snuttefilt då.....? Har vi glömt den? (Vi var då på väg att hämta den hos mojmojs syster Emma efter att ha glömt den där dagen före)Efter ytterligare några kilometer
-Mojmoj....har vi glömt den....nu då?

-Min mamma å pappa då.......är dom på jobbet? Sover dom?

-Är det där en raggäbil, mojmoj? (Vi mötte en Jaguar.....finare modell)

Ja man kan få de mest härliga frågor och kommentarer av en underbar liten 4-åring.
Kramar och pussar......det är bara att njuta så länge det går.
Det här är riktig påfyllnad i både hjärtat och själen.

2 kommentarer:

  1. Ha ha underbara barn:) Nu känner han sig väl riktigt stor när han fått en så liten skrutt till kusin;) sötnosar till barnbarn du har......som sin mormor förstås;) hihi kram kram

    SvaraRadera
  2. Men mysprutten...ja det är väl alldeles alldeles underbart...
    kram

    SvaraRadera