DIPLOMERAD SAMTALSTERAPEUT

VÄGLEDARE, MOTIVATOR OCH LIVSNJUTARE SOM

DRIVER DET EGNA FÖRETAGET " ÄNTLIGEN"



Välkommen

Du är varmt och kärleksfullt välkommen till min blogg som handlar om mig och min syn på Livet. Tankar jag vill ventilera och kanske inspirera.

söndag 31 oktober 2010

Går du Din väg.........

Om du fick skriva vad du ville på din vägskylt......
Vad skulle det stå på den....och vilken riktning skulle den ha.....
Du som nu vet vad det skall stå.....följer du den riktning som är rätt för dig

Eller är det så att du inte riktigt vet, varken vad det skall stå eller vilken riktning den går åt.
Då tänker jag främst på om du kanske lättare följer med strömmen för att slippa vika av åt nåt håll dit ingen annan går. Mycket p g a att du inte riktigt orkar med andras s k goda råd om vad som är bäst eller vara den som skiljer dig från mängden. Rädslan för att inte riktigt höra till....eller bli utanför gemenskapen av ditt umgänge

Vad är viktigt för just Dig.....

Vad hindrar dig att gå Din väg.....

Är det något du behöver ändra på.....

Hur skulle den se ut om du fick önska fritt.....

Finns det något du kan göra för att närma dig den vägen som första steg......

Detta är frågor man kan ställa sig i stort men också dagligen för att göra sig medveten om vart man är på väg och vad man vill

Det vi alla behöver....vart vi än är på väg är kärlek
Till oss själva och varandra. Det är något vi alla har gemensamt och har behov av, men kan vara lite sämre på att uttrycka. Speciellt till oss själva....eller är du en av de få som verkligen uttrycker till din spegelbild....Jag älskar dig... i så fall har du kommit en bra bit på väg
Någonstans vet vi ändå att allt blir så mycket lättare när man kan älska sig själv och tycka om det man själv är och gör
Vi får lättare att följa den väg vi vill gå och följa den för att det är den rätta
Saknas kärlek i ditt liv kanske det är där du skall börja

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar