DIPLOMERAD SAMTALSTERAPEUT

VÄGLEDARE, MOTIVATOR OCH LIVSNJUTARE SOM

DRIVER DET EGNA FÖRETAGET " ÄNTLIGEN"



Välkommen

Du är varmt och kärleksfullt välkommen till min blogg som handlar om mig och min syn på Livet. Tankar jag vill ventilera och kanske inspirera.

torsdag 21 oktober 2010

Ibland händer någogonting helt annat.....

Jag har idag inhandlat en härlig kofta, liten skinnryggsäck och en broderad bonad (som kommer att bli kudde)för endast 105:- totalt. Jag har nämligen en gammal vana att springa på loppisar lite emellanåt. Det är så kul.
Meningen var att jag skulle vara gäst i Smedjebacken idag men det blev ombokat till en annan gång, så jag och syster yster tog sällskap idag. Lika trevligt varje gång. Hos henne blev jag bjuden på väldoftande te och skorpor med färsk ost och marmelad....sååå gott.

Det är nämligen så här i mitt liv för det mesta nu för tiden. Ombokningar......livet styr liksom in på en annan väg hela tiden. Jag uppfattar inte själv att jag på nåt vis ändrat fokus eller mål. Bara det att vägen dit tar sig förfärliga kringelikrok vägar. bland gör det mig osäker på om jag över huvudtaget vet vad jag håller på med eller vad jag är bra på.

När jag är ute på mina morgonpromenader i den här underbart kalla friska luften som är just nu, är min tankeverksamhet på högvarv. Jag är nästan säker på att hälften av de människor jag möter i bil ser jag inte p g a att jag har fullt upp med mina egna tankar och funderingar. Mycket klarnar där ute och jag är full av energi och lust när jag kommer hem. Idéerna sprudlar ibland....men sen liksom avtar dom när jag sätter igång med sånt jag tycker jag "måste" göra eller åker till jobbet. Jag hamnar snabbt i någon slags "trygghetsruta" där jag vet precis hur jag fungerar. Egentligen tycker jag det blir urtråkigt och enahanda....lika lika lika.....å jag blir allergisk bara jag tänker på det. Även om jag är ganska lugn till sinnet så behöver jag massor med omväxling. Och nu har det varit väldigt lite av det.
Här hemma händer heller ingenting....reparationerna står still och så har det gjort nu i omgångar i flera år. Jättejobbigt börjar det bli.....visst allt går...för en tid

Jag är så tacksam för mitt jobb....men det känns som det tar all min energi just nu. Min egen verksamhet får "stryka på foten" ganska rejält. Vilket inte känns bra. Det har blivit omvänt liksom.....Det jag egentligen vill hålla på med har blivit bortprioriterat av någon anledning. Men jag håller till stor del med min syster....det är svårt att vara entrepenör.....sälja sig själv....mycket lättare att sälja t ex en handkräm än tala för sitt eget kunnande. Det är ju nästan tragiskt. ur blev det så här. Nu behöver jag vända på alltihop igen.
Jag har idéer och tankar om hur jag vill ha det....det gäller nu att kunna framföra dom på ett bra sätt. På mitt sätt....

Som jag tidigare sagt har jag lovat mig själv ärlighet, äkthet och sanning. Så det är det jag skriver här också. Men hur äkta. ärligt och sant lever jag då. Jag är fullt medveten om att jag inte är ensam om det.....

2 kommentarer:

  1. Nej du Maria vännen, vi är nog många med dig som funderar på livet i stort och smått..Oftast är det lättare att prata, än att gör ngt av det, iaf tycker jag det;)Du kanske skulle ta lite tjänstledigt från jobbet, eller jobba 50/50 om det skulle kunna fungera. Vet ju så väl hur du brinner för din verksamhet också:/ Hoppas verkligen du kommer fram till något som funkar...Bamse kram till dig:)

    SvaraRadera
  2. Tack Lena:) du är en fin vän

    SvaraRadera