DIPLOMERAD SAMTALSTERAPEUT

VÄGLEDARE, MOTIVATOR OCH LIVSNJUTARE SOM

DRIVER DET EGNA FÖRETAGET " ÄNTLIGEN"



Välkommen

Du är varmt och kärleksfullt välkommen till min blogg som handlar om mig och min syn på Livet. Tankar jag vill ventilera och kanske inspirera.

torsdag 28 oktober 2010

Meditation....gående

Meditation är en underbar metod att komma nära sig själv och befinna sig i nuet. Jag gick imorse ut i tidig morgon när det fortfarande var mörkt ute. Rustad med reflexväst för att synas när jag bitvis går efter bilväg, på bilden syns delar av småvägar utan varken trafik eller belysning. Dagens väder var grått och lite blåsigt, men enligt mitt tycke.....härligt för reflektion...eller rättare sagt meditation. Det går mycket bra att befinna sig i ett meditativt tillstånd i detta lite mystiska mörker och rester av mångubben som sällskap. Den där känslan av att vara en del av allt.....underbart och stort. Befinna mig I mig själv....känna mig så mycket mer än bara mina tankar, känslor och kropp. Vara fullt medveten om min inre kärna.

Efter min meditativa promenad intog jag en frukost och läste dagens tidning....Detta är en del av något som jag kallar lyx.....eller vald tid för mig själv. Nu känner jag mig beredd att behålla detta tillstånd för att möta en ny dag

1 kommentar:

  1. mmm det där lät hur underbart som helst. Stillhet i tanken, vila för själen och samtidigt kunna vistas ute i vår härliga natur. lovely om du frågar mig
    Ha en finfin söndag fina syster yster
    kram
    Emma

    SvaraRadera