DIPLOMERAD SAMTALSTERAPEUT

VÄGLEDARE, MOTIVATOR OCH LIVSNJUTARE SOM

DRIVER DET EGNA FÖRETAGET " ÄNTLIGEN"



Välkommen

Du är varmt och kärleksfullt välkommen till min blogg som handlar om mig och min syn på Livet. Tankar jag vill ventilera och kanske inspirera.

söndag 14 november 2010

Alla pappors dag.....

Idag har vi firat vår pappa i huset. Han fick önska vad han ville denna dag, och jag må säga att jag lever med en man som inte har högt ställda krav.
Hans önskning var att få frukost på sängen och till middag ville han ha fläsk med löksås och glass som efterrätt. Jag kan inte annat säga än att han har strålat i ansiktet hela dagen. Tänk att så lite kan göra så mycket ändå.........
Erkännas måste ändå att både sonen och jag tittade på varandra när han lade fram sin önskan. Han fick chansen att önska vad han ville....och han valde frukost och fläsk med löksås. Både hade vi nog lite andra tankar om hans önskning....men nu var det han själv som fick bestämma. Han uppskattar otroligt när man gör någonting för honom. Det är ju lite spännande vad olika vi ser på saker och ting ändå. Och hur vi tror att andra skall göra när tillfälle erbjuds.

#########################################################

Nu tänker även jag framföra en önskan få se om den går i uppfyllelse:

Jag vill ha färdigt i köket till jul och kunna sätta upp gardiner.....

Jag missunnar inte min man denna dag....tvärtom....men som sagt vi har olika önskningar och krav på livet. En del går att uppfylla genast....vissa tar det X antal år att slutföra...........
Kanske låter jag lite gnällig och "bitterfittig". Men jag tycker jag väntat nog på min önskning nu faktiskt, så är det bara

Jag vet....det kanske inte är rätt tillfälle och sitta här och ta upp mina önskningar på hans "Fars dag". Men när är det den rätta dagen då.....? Och som sagt....fick Jag önska vad Jag ville så, var det just det jag skulle önska mig!

1 kommentar:

  1. Hahaha du Maria vännen är väl för go.."bitterfittig" det är du knappast:)Jag önskar du får dit kök färdigt till jul det är du värd hihi Kram kram

    SvaraRadera