DIPLOMERAD SAMTALSTERAPEUT

VÄGLEDARE, MOTIVATOR OCH LIVSNJUTARE SOM

DRIVER DET EGNA FÖRETAGET " ÄNTLIGEN"



Välkommen

Du är varmt och kärleksfullt välkommen till min blogg som handlar om mig och min syn på Livet. Tankar jag vill ventilera och kanske inspirera.

torsdag 25 november 2010

Att vara jag.....

Det är så lätt att tänka så, Don´t worry Be happy, när jag går ute på mina promenader. Imorse ven det i luften och vinden bet lite i kinderna....sååå härligt och friskt. Vinkade hejdå till min kära storasyster som sovit hos mig inatt, när hon begav sig till jobbet. Ja, det är nog något jag försöker säga till mig själv hela tiden....Don´t worry..Be happy. Vilket jag också är större delen av min vakna tid.
Men som igår när jag var till Falun för nytt ultraljud och magnetröntgen, kom tanken emellanåt.....NEJ TACK...jag vill inte det här....usch och fy...men så går det över när jag tänker på hur fantastiskt långt vi kommit med sjukvården och behandling av tumörer, cancer osv. Jag har t o m bestämt mig för att raka av mig håret om det skulle gå så långt att jag behöver behandling som ger den biverkan.
Jag vet att det låter fånigt för många att dra iväg så långt i tankarna, men det tycker inte jag. Jag vill vara förberedd.......det är inte konstigt för mig.
Nu känns det som det vore konstigare att förskjuta sådana tankar....nej nu får dom komma fritt...dom är välkomna....sen sållar jag själv och ser vilka jag låter stanna.
Visst tänker jag positivt och skänker mig sådan energi så mycket jag kan, men jag tänker inte förtränga mina mindre positiva tankar för det. För just det här med att förtränga stjäl så enormt mycket utrymme för just det positiva. Så för min del känns det bättre att uppmärksamma dom tankarna och sedan släppa.......Så är det att vara jag just nu

Nu vet i alla fall de flesta i min närhet om min situation vilket är rätt skönt. Men som sagt....det behöver inte vara så himla märkvärdigt

Don´t worry....Be happy

Värme och kärlek till er alla i vinterblåsvädret

6 kommentarer:

  1. Hej finböna och kärlekssyster
    Du har en otroligt sund inställning till det som händer nu och det kommer att ta dig så långt fram på din livsväg. Jag tror på dig och din förmåga och med all din generösa kärlek kommer universum att ge tusenfallt med kärlek tillbaka. Det VET jag
    Puss och kram i vinterstormens flygande och bitande glans

    SvaraRadera
  2. Du ser, det är det jag säger....jag har underbara systrar. Puss och värme

    SvaraRadera
  3. Kan bara instämma i din systers kommentar...
    Önskar att jag ägde hälften av din inställning och kärleksfullhet. Håller tummarna för dig och önskar dig allt gott men min förvissning är att du kommer igenom detta ännu starkare...
    Kramar <3

    SvaraRadera
  4. Tack Anette, vad jag kan förstå har du varit i liknande situation som mig. Har du lust att berätta? Du kan ju maila mig om du vill på maria@antligen.eu. Kramar

    SvaraRadera
  5. Hej kära syster!
    Tack för mat, husrum, omtanke och sällskap! För mig är det så skönt att du är så klarsynt och inte sopar något under mattan. Din positiva inställning är guld värd för dig och din kropp. Som du själv sagt tidigare hyresgäster som inte betalar hyra är det bara att vräka utan minsta omtanke. Kram kära du och ha nu en helt underbar ledig helg och kom ihåg att vi finns här för dig!

    SvaraRadera
  6. Åååå...tack du älskade storasyster. Vi har haft en fin förebild ska du veta. Du är välkommen när du vill. Njut av helgen och varandra. P o k

    SvaraRadera